1 egg

vi har en uglekasse ,den hang i et  tre da den ble laget,men vinden tok treet og la det flatt for noen år siden ,fuglekassen derimot var hel ,vi sette den på en mur,og der har den stått siden .

I dag var vi der ooppe og fjernet et lite stykke gjerdenot som stod igjen,jeg sier til mannen att han skal se ned i uglekassen ,der er dett ingenting sier han ,men se om dett viser spor etter bruk da så han gjorde jo så :=) og i alle dager der låg det ett egg

og når jeg googler ser jeg det er egg til kattuglen oog den hører vi hver natt nå ,så da får vi kanskje en ugleunge i sommer da :=) sånn jeg forstod det jeg las var att kattuglen gjerne kunne legge egg i mai ,den ruger 28-30 dager og etter 4 uker er ugleungene ute av reiret,men er kattuglen lik tjelden ? den legger seg ikke på egga og ruger før den har lagt alle eggene den skal ,etter det en leser skal jo

uglekassen henge 5-6 m høgt oppe i et tre ,men pytt her har den tatt seg til rette selv om huset står på bakken hi hi ,dette blir spennende.Ellers

høstet  jeg litt i dag

purreløk,jeg lot noen overvintre uute i bakken og det gikk jo helt tipp topp det store og fine :=)

jeg tok purreløk og poteter og kokte potet og purreløksuppe ,hadde i en terning grønnsaksbuljong,litt salt og pepper og en skvett heilmelk ,det var en smakfull og god suppe :=) trenger vist ikke en haug med forskjelligt for att maten skal smake godt .

ellers har jeg plukket og laget to små glass med ramsløkpesto i dag og jeg har satt poteter ,det ble en fin liten åker :=)

litt kjekt å ha noen egne poteter ,men neste år blir det gress for det er tungt å lage åker for hånd ,har ikke plog ttil å pløye opp en potetåker :=)

håper jeg får sove godtt i natt for jammen blir en sliten :=) av hagearbeid

10 kommentarer

Siste innlegg