1 januar

En trist dag for mange ,og det gjør vondt langt inn i hjerterota ,og jeg håper av hele mitt hjerte att alle dei savnede blir funnet ,levende eller døde ,det er noe med det å også ha en grav å gå til .

Men min dag har vært fin ,den har rett og slett vært helt perfekt ,kunne ikke startet det nye året bedre :=)

Jeg fikk mannen med på ideen om en fjelltur ,så vi pakket ryggsekken og sette oss i bilen ,kjørte til Hornindal og videre på veien mot Stranda til Hondallbru,der parkerte vi og begynte turen mot Hondalsetra

det spisse fjellet er Honndalsrokken som er et godt kjent fjell ,jeg har ikke vært på den ,men etter turen i dag kan jeg tenke meg å prøve iallefall noe lengre enn det vi gikk i dag ,men det må være sommer

været er bare helt fantastisk hos oss ,og det må vi virkelig nyte ,litt is på veien ,men følte ikke det var så glatt

vi kommer til setra ,det er virkelig en nydelig sted å ha sin lille hytte

så langt har vi gått turen en gang tidligere ,men i dag ville mannen fortsette veien som en går om en vil på topptur til Hondalsrokken ,så det var bare å fortsette :=)

det er en jamn stigning oppover og med litt snø så kjennes det,kondisen kjentes ikke som att den var på topp ,men jeg trakka på jeg :=)

så langt ,men ikke lenger ,dere ser Honndalsrokken bak meg ,skal vi lengre inn vil ja ha sommer :=) snøen var tørr og myk men vi gikk gjennom og det begynte å bli tungt å gå ,og kaffetørst var fruen også for vi hadde gått langt

i julegave fra jobben fikk mannen blant annet to sitteunderlag i ull ,og i dag ble dei innviet ,ingen steder smaker vel en niste bedre enn i fjellet etter att en har trakket lengre enn langt :=) skive med brunost på og kaffe i koppen ,det smakte

på den andre siden av dalen er det et annet fjell vi har lyst til å gå i ,husker ikke hva denne toppen heter ,men en dag vil vi nok besøke den også

vi har kommet ned til setra igjen og nå males fjelltoppane rosa

så er vi nede ,det har begynt å mørkne , fargane på himmelen og fjella er så vakre ,jeg er sliten men lykkelig ,vi har hatt en fantastisk fin dag ,og jeg er skikkelig glad for att mannen lokket meg med videre forbi setra :=)

8 kommentarer

Siste innlegg