1 søndag i advent

Så er vi der ,vi har kommet til første søndag i advent .

En grønn advent med 9.4+ ute i skrivende stund ,det har vært opplett i dag men skyet og vi brukte noen timer av dagen på en biltur

Turen skulle gå til Flo ei lita bygd som ligger mellom Stryn og Strynefjell :=) det er ei lita perle med fint klima for frukt dyrking så her produseres det epler,pærer og plommer .Det er svært smale veier ,flere trange tuneller og stor rasfare ,så dei jobber med bygging av ny vei og tunel og vi ville se hvordan det såg ut nå

bratte bakker som ennå er grønne og fine og på dei fleste fruktrærne hang fortsatt løvet på ,litt av en utsikt dei har dei som bor her ,og den nye veien blir fantastisk for dem ,nå kjørte vi ikke helt bort til selve anlegget for det var arbeid på gang i dag også

snøen ligger langt ned i fjella ,det var bare 3+ her og is på veien ,glad det ikke var meg som kjørte :=) men det gikk fint ,vi kjører mot Stryn igjen men stanser på veien ,det var en jeg ville hilse på

dragen ,den bor i en hule her langs elven ,historien bak dragen mener jeg sto på et lite skilt ,har lest det før men ikke i dag og historien husker jeg ikke ,ikke så nøye med jeg synes det er festlig uansett

vi kjører videre

og her stopper vi i Stryn ,vi spiser middag her ,det hadde kommet opp pleksiglass mellom bordene så vi satt litt i hver vår hule ,folk spiste og gikk nokså fort ut igjen ,men vi tok en kaffe etter middagen

en aldrig så liten strekk på beina når vi nermer oss Hornindal igjen .

Det ble en fin tur ,en koslig dag og da vi kom hjem gikk vi opp til svigermor og hjalp henne med litt så hun kan lage det litt julekoslig nå i adventstiden :=)

Håper dere også har fått en koslig 1 søndag i advent i dag

6 kommentarer
    1. Så herlig dag dere hadde! Fine bilder og fin tur. Godt å kjøre en tur og titte litt på drager og natur! Middag ute er deilig selv om det er annerledes nå. Likte veldig godt det nest siste bilde! Idyll for meg altså…Så rolig og fint! God morgen til deg!

    2. Første bilde satte meg helt ut, nydelig. Og så var det en veldig fin drage. Rota i nederst bilde var også vakker, det er så mye fint i naturen. Koselig at dere var oppom svigermoren din og fikk inn advent-stemning, jeg gjorde det samme for mine foreldre. Eller var jeg skikkelig nostalgisk 1. søndag i advent, benka meg foran tv’n og tente et lys, så juletre-tenning rundt om det ganske land. Må plukke med seg stemninger i denne tida også <3.

    3. tusen takk,ja det var så vakkert på søndag ,og siden vi ikke skal samles så mange var det en fin dag å kjøre tur på for oss to :=) ja svigermor likte å få litt ned ,og juletreet ja hun kan bare lukke døra om hun synes det er litt tidlig ,hun har tross alt 2 stuer ,så hun kan få hjelp til å pynte den ene og så lukke døra frem til jul om hun vil

    Legg igjen en kommentar

Siste innlegg