1 spasertur

jeg skriver første  for jeg har planer om å gå en tur til :=)

Jeg satt her jeg og tittet på godmorgen norge da min svigermor kom innom,hun ville bare gi beskjed om att hun tok en tur til Grodås,ok sier jeg,så kommer hun inn igjen for hun trodde jeg sa jeg ville være med :=) tja hvorfor ikke da kunne jo jeg spasere en tur der da medan hun gjorde sin ærend ,så handlet vi etterpå :=)

jeg liker dette gamle hotellet,desverre står det bare til forfalls,men jeg mener å ha hørt att den er verna,da burde den også blitt bedre tatt vare på som å skifte dårlig bordkledning ,sette i nye vindu og male litt

det er lett å sitte der og bestemme att bygninger skal fredast,men da burde dei også hatt en pengesekk som betalte for bevaringa også da :=)

Grodås er nærmeste sted for oss å handle kolonial,det er 20 minutter å kjøre

det er ikke store sentrum ,men her er 2 kolonialer,2 frisører nå har det kommet en lampebutikk og der er en butikk for litt sånn data og elektriske greier,der er hotell og et spiseri ja en klesbutikk også samt en butikk med gaveartikler og leker,der kjøpte jeg meg en kokebok i dag,en bok for glutenfri baking :=)

komunehuset ,det er også biblotek i dette huset :=)

jeg går inn på coopen,før var det coop marked,i går nyåpnet dei coop prix tror jeg det var,uansett det ble meget bra og faktisk en god del billigere varer :=) jeg kjøpte ferdig julemiddagen vår,pinnekjøtt + div andre gosaker til jul :=) jeg er fra før ferdig med julegavene ,så jeg er omtrent klar jeg ,må bare bake bittelitt  også før opperasjonen :=) så her er skuldrane meget lave,jeg skal bare kose meg og nyte ukene vi har forran oss :=) men nå skal jeg altså ut og gå en tur til før det blir mørkt ute ,ha en fortsatt fin dag da

5 kommentarer
    1. Høres ut som et koselig sted, men synd det gamle hotellet ikke blir tatt skikkelig vare på. Så flink du er til å forberede deg. Ja, du vet jo operasjonen kommer, så da er det lurt å være forberedt. Jeg gikk en tur i skogen i formiddag, for å binde noen kranser. Det var så mildt, stille og fint, men så kom regnet og det var bare å gå hjem, for jeg hadde ikke tatt regntøy. Det var så fint da jeg fikk, med sol som skinte i tåka, men brått snudde det været. Sånn er høsten! Ha en vakker dag og jeg håper turen din blir god!

    2. Fine bilder fra turen.. Har si sjarm slike bygg, men om di ikke blir tatt vare på i det heletatt kan det jo etterhvert bli stygt.. Bra med et lite sentrum ikke alt for langt unna da.. Ikke mye styr her til jul lenger..rekker alt den siste uka..men lurt å få kjøpt inn det en “må”ha i litt god tid… Kos deg med dagen videre <3

    3. Ser koselig ut der, og enda koseligere ville det vært hvis hotellet ble tatt vare på ja. Jeg forstår ikke helt poenget med å sette en verne-status på et bygg, for så å la det forfalle. Det er ikke mye vern i det. En vakker dag er det så plukk råttent at det ikke går å fikse det igjen.
      Godt du er ferdig til jul. Jeg er ikke det enda. Jeg begynte så bra, men så fikk helsa en ille knekk. Og da blir det ikke gjort mye av noe. Men det skal være ferdig før advent begynner 🙂
      God helg ♥

    Legg igjen en kommentar

Siste innlegg