12 timer

i dag har vi hatt en nydelig dag og siden jeg var i mye bedre form i dag ,hostet ikke så gikk jeg ut kl 9 i dag morges ,hagen vår består av mye bakker oppom huset ,ikke alle steder en kan klippe gresset med den padda en sitter på og kjører ,så i dag tok jeg fram den lille elektriske plenklipperen og begynte ,og der var mye gress ,skulle egentlig brukt ljåen først ,men det er jeg slettes ikke god på,og jeg hadde ikke jobbet lenge før svetten silte og det igjen førte til en milion fluger på kroppen ,jeg gikk i hus og vasket meg ,sprya meg så med noe som holder fluene unna ,det hjalp mye ,da jeg var fint ferdig tok jeg en dusj og ikledde meg med en kjole ,for att hoftene ikke skulle stivne etter jobben gikk jeg en rolig tur

frodige marker ,men nå er slåtten i gang og nyslåtte enger er bare så vakkert :=)

det var litt vind og det var så deilig ,med sommerkjolen på nydusjet og ingen fluger :=) bare denne vakre utsikten

på vei ned igjen stod der plutselig en bitteliten revunge på veien ,den var nok litt redd meg men også nyskjerrig ,desverre hadde jeg bare mobilen og fikk ikke et klart bilde da jeg forsøkte å zoome inn den lille

så sprang den og gjemte seg :=)

solliv viste oss bilde av fagerbusken hun har i hagen sin ,den var svær ,jeg har en jeg også og når jeg såg på den i dag så begynner den også å bli ganske stor  ,min er ikke skikkelig utsprungen ennå ,men det kommer fort nå  og den ved siden av er en nydelig skjærsmin ,den begynner å komme med litt blomster nå ,tar nok ikke mange dager før begge står i full blomst,jeg har plantet mine som en grønn levegg :=) og det hjelper skikkelig på

plommer og kirsebær ,det blir bra avling i år ser det ut for :=)

Så tok jeg og inviterte ei granne på kake og kaffe og i samme slengen bad jeg svigermor komme ut til oss også ,ja vi satt såklart ute i sola :=) det var skikkelig koselig og plutselig stod mannen der ,dagen hadde gått og jeg hadde ikke laget middag :=) men det var helt ok ,vi skulle grille og da kan en ikke lage middagen på forhånd .

Da vi hadde spist gikk solen ned her i hagen ,men vi gikk ikke i hus av den grunn ,jeg kledde på meg og så fyrte vi opp i bålpanna

først kl 21 gikk vi i hus ,så i dag har jeg vært ute i 12 timer i strekk ,en må nyte dei fine sommerdagane :=)

8 kommentarer

Siste innlegg