Fugleliv

I dag syklet jeg til Bjørke på strikkekafe,på Bjørke var det et fælent lurveleven og jammen fikk jeg blinkskuddet av en av syndebukkene:)

Det var en hel koloni av hegrer i toppen av grantrærne,og om jeg ikke tar helt feil så må dei ha reir  i disse toppene og lyden,nei den er helt forferdelig.Det er ikke tvil om att våren har kommet for fult hos oss,for med våren kommer også store flokker med måker tilbake også




Her på Leira samles dei i hundredetalls på markene,etter att bøndene har hatt ut gjødsel hver sin smak sier nå jeg:)

kråkefar høgt i toppen av et tre.Jeg fikk også et nært møte med en svær ørn,det er den største jeg har sett og i beflippelsen var jeg for treg med å ta fram fotoapparatet.Ørnen var brun med kort stjert så det er ikke umuligt att det var en havørn.På strikkekafe fikk vi kremkake:))2 store som omtrent ikke var tatt av,det hadde seg slik att en bestemor på Leira hadde hatt barnedåp i helgen som var og satt igjen med for mye kake:)) dei fik føtter ågå på i dag,hi hi.

Men nå er det slutt,min kjære vil vist ha en sprekere kone:))i dag kom bursdagsgave litt på forskudd

det er ikke bare en romaskin dette apparatet har mange fungsjoner og jeg kan trene minst 8 forskjellige måter med den:))så da bør vel denne fruen komme i litt bedre form etter noen uker.

Måtte forevige bregnene også ,det er utruligt kor vakre dei er om våren når dei folder seg ut:)



9 kommentarer

Siste innlegg