dugnad

Når jeg våknet i dag var himmelen blå men det skyet fort til medan eg tok morrakaffen.Medan eg såg gjennom bloggen min lysnet det igjen og himmelen vart blå og sola tittet fra:)og siden det har sola altso skint hos oss i dag,litt kalde trekk så det var lurt å finne en lun krok for dem som ville sitte ute.

Jeg tok og bakte noen knekkebrød på førmiddagen,og kl 13.00 var hele bygda innvitet til dugnad på bedehuset.

Bedehuset er på Bjørke så jeg tenkte att hvorfor ikke jeg har jo tid til å hjelpe,lette fram sykkelen og syklet i vei,da fikk jeg trim med på kjøpet:))

Vel framme var vi bare 4 stk som møtte opp,leiaren i bedehus styret jeg og to til ikke mye å rope hurra for nei,men vi gikk igang med godt humør.Alle vindu vart pusset både inne og ute,messingen ble pusset og gress fjernet rundt veggane.Noen gardiner vart med hjem for vask og parkeringsplassen raket for tørre greiner og annet rusk etter vinteren.

No ser der bra ut så da kan dei kose seg dei som skal ha der konfirmasjonsfest kommende søndag.

Jeg kjenner det i ryggen ,men det kan være like mye arbeidet fra i går kveld for da hjalp jeg min kjære i vedaskogen:))jeg lempet bort tynne greiner og samlet stokkane i en donge.

No skal eg slappe av og snart er det tid for middag så får vi se da om det blir en liten halvtime i vedaskogen i kveld også.Jeg tar det med ro,løfter ikke mer enn det som ryggen tåler:))

8 kommentarer

Siste innlegg