En deilige utedag

Tross tåka i dag morges fikk vi et nydeligt utevær i hele dag,så deiligt har det vært att jeg gikk i hus no først:))

Må foresten vise dere kor heldige jeg har vært i dag,jeg fikk nemelig gave i posten:))



Snille Grete har sydd denne søte handarbeidsveska til meg,og jeg som ikke har bursdag før om 14 dager:))den er akkurat passe stor til småstrikk når en går på besøk,og 4 lommer har hun sydd rundt sidene også til målband saks telefon og husnøkler,:))tusen tusen takk snille Grete dette vart eg veldig glad for.

Som dere sikkert har sett før så har jeg en liten hekk bak huset

Dere ser den her bak meg og min kjære:))denne hekken får kvite bomster som så blir til sorte bær,jeg tror disse bærene frør seg og da kommer det opp mange små avleggere.

No ville yngste sønnen ha hekk rundt hagen ved det gamle huset som han skal ha,og da han syntes denne hekken kunne duge så tok fruen og nappet opp en drøss med avleggere og plantet i dag:)

Ikke store plantene men håper dei kommer seg raskt til og veks fort,skal ha opp litt gammel kalvemøkk og ha rundt da burde dei vekse godt.

Koselig var det også for mor å se att sønnen sette pris på jobben

han sette nemmelig opp et hinder over dei små plantene så hjorten ikke skulle springe rett gjennom,smart påfunn sier no eg:))hekken skal være litt lenger men ryggen må ha en pause:))og sønnen må spa bort torva til meg først.

Da krysser vi fingrane for att dette blir velykket,greit med en hekk som ikke koster masse penger.

Det  blir et koseligt sommersted med tiden,dere ser sikkert en liten orange farge på nedsiden av muren ,her kommer det et hav av valmuer og i dag åpnet den første seg



Eg synes dei er så nydelige,sønnen vil ha dem bort men mor sier nei:))derfor lar han dem stå til glede for mor:))så kan jeg samle frøhoder etterpå og plante nede hos meg:))

nedenfor huset står der også en stor vakker azalea

Hva er det med gutter og blomster?denne vil sønnen også ha bort for han liker ikke lukta,da skal den iallefall ned i min hage:)jeg synes den er bedårande

Det har forvillet seg en flott løytnanshjerte borte i ura,det må være en rot som har fulgt noe jord som har blitt kjørt bort

Min nydelige rhododendron som eg snart må spa opp og flytte,får bare håpe det ikke ødelegger den vakre blomstringen,gravemaskina jeg har bestilt skal komme en kveld denne uken,mulig han må hjelpe meg å ta den opp:))

I min hage har jeg flyttet på noen ringblomster,men har fortsatt flere som venter på nye potter,jeg har flere blomkarser som venter på omplanting og så pottet jeg om en sommerblomster.

Jeg har blitt litt solbrendt i ansiktet i dag da eg har vært ute hele dagen,tenkte virkelig ikke på solkrem da det kun var tskjorte vær lærer aldri får vel litt tilsnakk no med yngste datteren:))Men no er det kvelden og jeg skal slappe av.

Ønsker dere alle en riktig fin kveld

11 kommentarer

Siste innlegg