Steg 2

 


God morgen mine venner.Som dere ser har vi kommet til steg 2 :))det store beddet mitt skal endelig bli historie ,i går kveld kom han som jeg bestilte med gravemaskin og da går ting litt fortere enn om vi skulle ha gravet bort alt for hånd

Slik ser det ut i dag:)No må gjøre litt håndarbeid igjen,grave og gjøre bunnen litt plan.Så skal vi legge på duk før vi kan ta til med en god og solid tørrmur.På toppen skal jeg ha rhododendroane mine og noen vintergrønne einer og lignende.

Dette er fra den andre siden av huset,dere kan her se rødpila mi ,en akeleie og en martagonlilje.Sannheten er att her også er gule dagliljer orange tigerliljer og løytnanshjerter:))jeg plantet dem i påvente av et bedre egnet sted,den gangen var rødpila mi en liten nett busk:)nå er rødpila svær og dekker helt over blomstene så dei ikke får lys.

Jeg har planer om å flytte dei over på den andre siden av huset,når vi har fått oppmurt tørrmuren og fått plantet om dei vintergrønne plantene,da ser jeg hvor staudebeddet med høge stauder kan plantes.Det vil si akeleien skal flyttes ned til elvakanten,den sprer seg for mye og siden jeg skal ha en lettvint lite arbeidskrevende hage så kan ikke akeleien få utfolde seg i bedde.

I dag har jeg fått strikket ferdig første arm på babyjakken,så nå gjenstår bare en arm og knappestolpe:))resultatet ser bra ut.

Sola skinn fra en skyfri himmel  så litt arbeid i hagen blir det,spørs om jeg skal ta og flytte akeleien i dag så den ikke får frø seg i beddet:))

Ønsker dere alle en superfin dag

2 kommentarer

Siste innlegg