God morgen.

God morgen:)håper alle har en strålande helg i vente.Endelig kan vi skimte den nydelige blå himmelen igjen:))så dette ser bra ut .

Vi skal på handletur i dag:))ikke store innkjøp siden vi snart skal på ferie men litt fra hagesenteret skal få bli med hjem:)

Ryggen min er bedre i dag,glad jeg ikke skal flytte stauder mange ganger,helt utrulig kor tunge slike store røtter blir:)

Heretter må det bli små planter,lett håndterlige:)f.eks. sommerblomster i krukker:))det er i alle fall det enkleste.

Jeg har ikke sådd blomsterfrø tidligere men i år prøver jeg ut forskjelligt,en sort er evighetsblomster og nå har det begynt å danne knopper

Den inneholder flere forskjelige evighetsblomster så dette er spennende.

Sådde også en lav variant av solsikke

også denne har knoppet seg:))

Litt andre frø kommer også så da håper jeg att det blir frodigt etterhvert,bare plantene får litt sol på kroppen.

Her i hagen har det kommet fram en gammel staude,etter, litt rydding over tid så blomstrer den fint no

Er ikke helt sikker men dette er vel en kornblomst?

Som dere ser er tua etterhvert blitt stor her ser vi ca halve:))det står en annen gammel staude ved siden av,den blir høg og får blålilla blomster,det  er en storveronika

 

Den blomstrer senere på året så det kommer nye bilder .

Jeg vart lei meg når eg ødela den vakre martagonlilja mi i går,var en tur i hagen der sønnen rehabeliterer ett gammelt hus og der står det en til lilje:))skal ta den ned til meg etter blomstring

:))er den ikke skjønn

Her har det forvillet seg en toppklokke,den blåe skal tru kor den kjem fra:?

Attmed har vi en enghumleblomst.

Det var litt fra den grønne gjørne i dag,da ønsker jeg alle en nydelig fin dag:))

3 kommentarer

Siste innlegg