Opplevelse

I dag har vi vært på handletur,etter å ha vært borte et par uker måtte kjøleskapet fylles opp:))Da vi var ferdige endte vi opp som passehjelp på veslegutten til datteren vår:))kos det.

Da ingenting annet enn klesvask har blitt gjort etter hjemkomsten tar jeg dere med på en hyggelig opplevelse vi hadde i Sverige:))

Vi var 5 personer som reiste i lag og alles ønsker skulle oppfylles,jeg ønsket å få oppleve ELG:))og det fikk jeg

Denne er utstoppet,men det spesielle er jo att den er hvit.

Vi fant en elgpark og denne elgen stod i gangen og hilste oss velkommen.

Vi betaler biletten og det første som vi får se når vi kommer inn i parken er dette mektige synet:))Vi fikk beskjed om att dei skulle forast om en halv time og litt lengre framme var ei elgku med 7 ukers gamle tvillinger

Her hilser jeg på elgkua,og skal jeg være ærlig så var elgen mye større enn jeg hadde forestilt meg

neimen ikke lett å oppdage disse små skjønningane:)

Her ligger selve høvdingen,han er 7 år gammel og veier 600 kg

Dyrene var godt innstilte på når det var mat å få;)på slaget da måltidet skulle komme begynte dei å reise på seg og kom sluntrande mot oss

ikke rare gjerde mellom oss:))men eigeren kunne betrygge oss med att elgane var vegetarianere:))


Endelig elgeigeren måtte bort og dytte litt på høvdingen,han hadde egentlig ikke tenkt å hilse på oss,men så spurte jeg da om hvorfor han ikke kom bort:))

Høvdingen var enorm,han var svær,jeg hadde aldrig drømt om att en elg kunne bli så stor,hadde nok ikke villet møte ham alene i skogen nei:))

men han var snill,dei var alle snille,høvdingen åt banan av hånden min:))og jeg fik klø ham på mulen

det var en opplevelse å få møte skogens konge så nært innpå:))

Vi opplevde litt mer fra dyreriket ,men med vinger:))i Værmland var det nemmelig mange falker å se langs veien

har ikke identifisert denne flotte fuglen ennå,men rekner med att det er en hauk:))

16 kommentarer

Siste innlegg