Svogerens vilje

God morgen.Her skinner solen så jeg skal ut i hagen etterhvert men først skal jeg ta dere med til min svogers vilje:))

Som sagt reiste vi 5 ilag og alles ønsker skulle oppfylles.

Denne dager går turen til Læckø Slott.Slottet ligger på en øy,det er bilveg helt fram,det ligger ca 25 km nord for Kållandssø like ved Lidkøping,







Vel inne i slottet vart vi mødt av en guide,vi fulgte ham gjennom noen av rommene der han berettet historien om dem som bodde der.Desverre fikk vi ikke ta bilder inne.

I rommene var det noen ruvende svære skap,vi fikk vite att det var for kaldt å bo i slottet om vinteren,da flyttet beboarane til ett annet bopel,da demonterte dei alle møblane og fraktet dem med til vinterslottet sitt,og alle dei svære skapa,jeg ble imponert jeg.

Soverommene var noe for seg selv og sengane var svært korte,det ble fortalt att det var sittesenger.

På den tid var dei redde for att blodet i hode skulle blande seg med blodet i beina,derfor satt dei og sov .

Slottet har sin egen grønnsakshage,der fikk vi ta bilder:))

Alle grønnsakene som dyrkes her blir brukt i restaurangen hvor dei besøkande kan kjøpe seg mat

her følger barna sin egen guide:))og dei får en litt annen historie enn oss voksne da det blir fortalt litt mer i eventyrform til dei



noen som hvet hvilket tre vi ser:)

Dere tipper riktig,hi hi det var valnøtt en artig opplevelse

bønner,dette var foresten en type bønner vi såg store sletter av i Sverige.Jeg plukket en belg og kunne se att det var store bønner inni men ikke hvilken type

Det var en flott hage ,men der var også vakre blomster der








Ja her var det godt å være,nå drømmer også jeg om en urtehage:))har alerede fridd til min kjære,hi hi han skal få brakke det område som skal trylles om så får vi se om jeg greier det.

I går gjorde jeg nye kjøp til hagen min,så nå skal eg ut og kose meg .Tåka har lettet solen skinner og det er 22+:))

Ønsker mine venner en fin dag


4 kommentarer

Siste innlegg