innhøsting

Ja da satt jeg her alene da,litt stusselig når barna reiser igjen og ja det var hyggelig å prioritere dem:))nå melder dei regn i 3 dager framover og jeg som har hagen full av bær.

Dermed bar det ut i hagen i dag,svigermor kom også ut så vi har nå høstet all solbær og jeg fylte opp bøtta med rips attåt.

Det som vart plukket i dag skal bli saft:)

har fått på saftkokeren  så nå kan jeg kose meg inne medan bæra safter seg.

:))Hadde tenk å legge ved ett bilde men det var vist vedlikehold på programmet så det var ikke muligt nå.

Jeg lager råsaft og fyller på plastflasker og disse fryser jeg ned,i dag er det solbær og rips en annen dag eple ,plomme og rabarbra,når jeg så skal koke det opp og tilsette sukker blander jeg litt av alt da får jeg en deilige hjemmelaget saft:))

Når det gjelder hånda mi så er det fortsatt noen dager å gå med skinne på,dette gjør det vanskeligt å gjøre forskjellige aktiviteter derfor går det fortsatt i lesing:)nå er jeg halveis i bok nr 13.

Ønsker alle en fin dag:)klem

10 kommentarer
    1. Eg safter også i dag. fikk plukka 2 store bøtter full med rips hos ei vennine i går. Eg lager også råsaft, men koker det så opp og tilsette sukrin før eg fryser det på plastflasker. Veldig greit å ha å ta opp att. blir ikkje så forferdelig mye, men det vert no det det blir.
      alltid tomt når barn og barnebarn har reist, men kvardgen kjem fort igjenge att. Kos deg med bøkene dine du. klem

    2. Du er god som orker å plukke og safte med den hånda :))
      I kveld kommer studenten min hjem for å pakke resten av tinga sine og i mårå er det avgårde for å flytte inn på hybelen 🙂 så da blir det nok bare sporadiske besøk resten av studietida

    3. Du er virkelig flink. Jeg har ikke bærbusker,- og savner det egentlig ikke. Bærplukking og -rensing er så utrolig kjedelig… Har ikke arvet mine foreldres interesse på det området, de synes det er veldig fint. Heldigvis drypper det litt på meg også da. 😉

    4. Hei Connie:) Ja det er masse gode vitaminer i bærene som er verdt og ta vare på i form av saft og syltetøy. Og er nok desverre ikke så mange som gidder og gjøre slikt lengere. Så tror nok det lukter godt fra kjøkkenet ditt når det saftes:)) Godt og ha når høst og vinteren kommer det.
      Helgeklem fra Marianne:))
      ps.fortsatt god bedring med hånden.

    5. Hobbystua:takk Marianne:))ja det dufter godt når en holder på med bær.Jeg har likt dette arbeidet siden jeg var jentunge ,hvet ikke hvorfor men det meste jeg lager er fra grunnen av.Vanligvis har jeg saft til et år uten å måtte kjøpe på butikken i tillegg og det liker jeg :))

    Legg igjen en kommentar

Siste innlegg