fra sol til regn

søndagen går mot slutten,det har vært en fin dag.Vi stod opp til blå himmel og solskinn:))huset ble vasket og støvsugd av min kjære:))da middagen var spist gikk vi en fin tur rundt garden men medan vi gikk begynte det å dryppe fra oven så vi begav oss hjemover igjen;)vel heime hadde det lille regne opphørt så jeg gikk ut i hagen og plukket litt rips til søndagskaffen:)vel inne kom regnet for fullt,det øste ned .Så fort kan det altså snu og siden har det regnet.Men noen bilder fra min hage fikk jeg før regnet kom:))

først vil jeg vise dere denne,jeg kjøpte den tidlig i juni,plantet den i en fin krukke ,gjødslet og vannet puslet og stelte den ,den hadde mange knopper men hver knopp ble brun og datt av til slutt ble jeg lei rykket dem opp og puttet dem i en rød plastbøtte uten å fylle på jord kjøpte nye til krukkene og reiste på ferie:))

Vel hjemme stod plantene i full blomst uten å ha fått omsorg,jeg tok da å plantet dem i blomsterbeddet mitt,igjen gikk dei dukken vurderte å hive dei i komposten men lot være og nå som dere ser har den endelig funnet ut att den vil leve:)))for nå står den full av vakre blomster.Snakk om å være stirrige.

denne kjøpte jeg til 17 mai,den blomstret rikt og godt i en måned,siden hadde vi mye vind og vær og blomsten visnet,trudde eg.

Også denne fikk plass i bedde mitt og etter en tid hentet den seg inn igjen:)og nå står den atter i full flor:))

Egentlig er det litt rert for det må være sur jord i bedde mitt for den er full av mose uansett kor ofte jeg prøvet å ta bort mosen:)

hvet ikke om dere husker att jeg kjøpte en staude som lignet en liten palme:))no kommer den i blomst:))

synes den blir utrulig vakker

jeg elsker solsikker og sådde for første gang mine egne:))kjøpte en pakke med lave solsikker,men en har bestemt seg for å rage over dei andre:))

er den ikke vakker:)den minner om en sol

beddet langs elva har velsignet oss med mange vakre blomster i hele sommer,mye har vært valmuer.I dag plukket jeg noen av frøstander og sette dem i vase uten vann,synes dei er svært dekorative :))er spendt på om dei vil holde seg utover høsten som tørkede blomster gjør:)

Ellers har jeg rukket å lese 16 bøker og har 1 igjen,håper venninna mi har fått tilbake dei 3-4 neste:))er spendt på fortsettelsen,det er tross alt 30 bøker til :))

ønsker alle en fin søndagskveld

8 kommentarer

Siste innlegg