Sopptur

God etermiddag kjære venner:))i dag gikk førmiddagen til å bake knekkebrød og se på tv:))Men etter middag måtte jeg ut og lufte meg litt,det hadde regnet på førmiddagen så jeg tok på regndress :))hvet ikke om det var så lurt for jeg havnet i skogen:))ikke regnet det og regndressen fungerte som ett ufrivilligt badstue.

Jeg trålet denne skogen

fin utsikt men akk so varmt,tenkte eg skulle se etter kantareller men i denne skogen fantes ikke en eneste sopp.

Jeg tenkte jeg kunne ta en liten titt i en annen granskog når eg likevel var svett og våt:))så jeg gikk ned på hoveveien og spaserte bort til granskogen dere ser lenger ute på bilde:)

her fant jeg mye:)mmye mer er der igjen i skogen også for jeg hadde bare en liten pose i lomma

Det ser for meg ut som 2 arter her noen som kan hjelpe?

Da tenker jeg trektkantarell og gul tropetkantarell,begge er spislige men det kan jo også være att begge soppene er traktkantarelll eller?

Da jeg kom hjem fikk jeg besøk:)så da ble det kaffe og nystekte knekkebrød etterpå syklet jeg til Viddal uten regndress:))gjett hvem som ble våt da,jepp det var meg det for nå regnet det godt:))ja ja våt blir jeg vist åkke som,he he.

15 kommentarer

Siste innlegg