Det gikk ras

Joda det gikk ras,eller vassglaup som vi kaller det.

Når det er svarte natta så er jo ikke dette noe kjekt å komme borti,denne gangen dekket gjørma bare halve vegen men ofte går det over hele vegen så det må stenges.

Dette blir veien jeg går når jeg skal til Viddal.

Jeg besøkte også et par som bygger hytte her på Leira,dei er ikke ferdige men det går godt ann å ligge der alikavel,så i dag fikk jeg kaffe med dem:))

Da jeg gikk jem kunne jeg konstantere att det fortsatt er vakre farger i grøftekantane:)tross snø,frost ,vind og storm:))

dette vart en lang liste:))men som dere ser har vi fortsatt mange vare farger i naturen det er bare å gå ut og nyte:))

Men no e grøte vår ferdig og etterpå skal jeg trille boller:))så innleggene deres får jeg lese litt senere i dag:))ha en fortsatt fin lørdag

10 kommentarer
    1. Slike ras har vi også etter mye regn, men ettersom vi bor langs en Riksvei så har vi fått mye rassikring de siste årene, men forstatt mangler flere tunneller.
      Mange blommer som fortsatt pryder veiene hos deg. Blostrer lupinene også eller var det bilde fra tidligere i sommer ?
      Kose deg med grøten !

    2. Uff, så vemmelig det er med ras. Det skjer heldigvis ikke her. Men det er jo så flatt på Østlandet. Her er vi mer plaget av vann. Når det regner, forsvinner veiene og vannet strømmer inn i kjellere. Ikke så kost det heller…
      Flotte blomstrende bilder du viser.
      Kos deg med grøten. Det er det alle bøndene spiste her i bygda på lørdagene før i tia. :-))

    3. God lørdag Connie:) Flotte blomsterbilder har du tatt,,men skummelt med rasfarene Dere har i bygdene. Har jo hørt mye om slikt på nyhetene om rasfarene rundt i landet,,men her lever vi på flatmark så slikt har vi det heldigvis ikke. Skummelt i disse dager da det er tidlig mørkt og ikke ser det kanskje før det er for sent,,uff. Håper lørdagsgrøten smakte godt,,og kos deg videre med nystekte boller:) God helg til Dere alle:))

    4. Hobbystua:Bollane er ferdige:))og jeg er glad jeg ikke bor på Viddal men klart der bor mange også min beste venninne,så skummelt er det ja.
      No skal eg bare kose meg med strikkepinnane:))
      god helg til deg også

    5. Håper du koser deg med strikkepinnene. Guttene koser seg i kjellerstua og jeg og Gubben ser “Skal vi danse?” på TV. Vi fant ut at det var godt å late seg i hverandres selskap, så det ble kjøpepizza og øl i stua for en gangs skyld. -og trur du ikke han far fant ei flaske akevitt også!!! (For all del – jeg er IKKE så veldig drikkfeldig. Veldig ofte er jeg sjåfør i helgene (For tenåringene som skal på ungdomsklubb og nattkafe) eller så jobber jeg…. Men i kveld koser jeg meg med akevitt og øl :o) Håper du har en koselig lørdagskveld.
      -klem-

    Legg igjen en kommentar

Siste innlegg