Bare 1 time:(

Akkurat no har vi sol i bare 1 time på gården vår:(ikke en full time engang,snart er den borte for godt i 4 lange måneder.

Det er ulempen ved å bo under høge fjell.

Gikk ut en tur når sola skinte

som dere ser er det bare ei stripe med sol,sukk

Skal drømme om sommeren,da planlegger vi en tur til Kroatsia:))

Siden vi tok vekk blomsterbeddet over huset i sommer så måtte jeg ta opp alle løkene som var der,og det var mange

har ikke rensket reine dem i trekassen så dei lyt eg ta i jorda en annen dag,i dag tok jeg dem som var i bøtte

det var disse:)påskeliljer,store snøklokker,pinseliljer og perleblomster,jeg begynte så fint å sette dem tett i tett,hvet heller ikke hva som er hva:))men vart så kalde på fingrane att eg berre drysset resten i den avlange renna eg hadde spadd opp og la jorda fint over:))

Er spent på hva som dukker opp der til våren.

Så hadde jeg gjort plass til luftløk

på framsiden av denne steinen,på nedsiden har jeg rabarbraene

her ligger dei klare:)disse bukettane med småløk kommer i tippen av et rør og bladene er som svære gressløk og brukes som gressløk:))dei små løkene dere ser er supergode i salat,frese med smør til fisk eller putte dem i ei suppe.

Men vil en øke mengden i hagen lyt en helle spandere toppane og grave dem ned:))så neste år får jeg forhåpentligvis en god avling.

Skal prøve å få resten ned i jorda før frosten kommer,men å jobbe i jorda uten sol,det er kaldt og jeg fikk neglebitt,ja ja skal prøve lell:))

No skal eg bare kose meg inne og strikke og se på tv:))ja så titter jeg nok innom bloggen også innimellom:))

14 kommentarer

Siste innlegg