Tynt som spindelvev

God morgen kjære venner.

Ja her strikkes det fortsatt dukkekle:))har ett stort lager med allslags garn,og noe er urgammelt iallefall 30 år gammelt og tynt som spindelvev:))ikke har det navn annet enn ullgarn,kløpt på DEVOLD den tid dei var i Ørsta og det er på kjegle bereknet på svære fabrikkstrikkemaskiner:))

Den gang kunne vi komme til fabrikken og kjøpe restegarn til en rimelig penge.

Jeg kjøpte noen sånne kjegler da barna var små,strikket både dukker og dukkeklær til jentene og babyklede når barna var så små,når dei vart større la jeg bare sammen 2 tråder da ble det tykkere:)

No fant jeg en sånn kjegle i lageret mitt:))her prøver jeg å få til ei dukkejakke,men det er tynt føler nesten att det forsvinner mellom fingrane mine:))ja det er litt tynnere en babyull.

Det grønne er thea som er ganske likt vanligt sokkegarn  i tykkelse det røde er mitt tynne ullgarn:))

det vokser sakte men sikkert:))

bruker pinne nr 2,5 så det går ikke fort nei.

Ute regner det veldigt i dag så det blir nok bare innekos i dag og siden jeg igjen har blitt snydens forkjøla så er det kanskje like greit:))pencilinen virker så blærebetendelsen gjør ikke vondt lenger(takk og lov:))

Ønsker alle en fin søndag

10 kommentarer

Siste innlegg