frokost/lunch muffins

Da var vi kommet til torsdagen og i morgen reiser vi til Melhus.Den turen tar svært mange timer å kjøre,faktisk nesten hele dagen:))da bruker vi ofte å ta med litt niste i bilen.Det hender vi stopper og kjøper middag men ikke alltid.

No skal jo jeg gå på lavkarbo og da må jeg lage noe godt i stedenfor brødskiva.Prøvde meg derfor på noen frokostmuffins som har vært laget på frokosttv .

FROKOSTMUFFINS

3 egg-piskes

 

 

25g mandelmel-du kan også male mandler selv

50g solsikker..finhakk dem

25g linfrø

100 g revet kvitost

1ts bakepulver

50g smør-smeltes

om ønskelig kan også urter og fetaost tilsettes

bland alt og ha i muffinsformer

stekes på ca 180grader i 45-55 min på nederste rille

disse var supergode.

Jeg fikk 11 muffins så jeg anbefaler å lage dobbel porsjon når en først er i gang.

Så nå har jeg en god matpakke til turen i morgen,ønsker mann pålegg på så har en det i en liten boks for seg selv.

Så nå skal eg hive ihop en røre til før jeg vasker hus og rydder litt ,liker ikke å komme hjem fra tur til uryddigt hus:))

ønsker dere alle en fin dag

 

 

9 kommentarer

Siste innlegg