0 vatn

Jeg har ikke vatten:))det vil si jeg har 4 liter.

I fjord flyttet Ørsta komune elva som renner forbi huset vårt.Det har vist seg dette året att det var et dårligt arbeid da elvakantane renner bort når elva er stor og nå truer elva ene garasjen vår.

Derfor har dei funnet ut att dei skal mure opp en mur langs elva og garasjen slik att vannet ikke kommer under murane til garasjen.

Det den stakkars gravemaskinføreren ikke viste var att vassledningane til husa nede på Leira låg nedi denne elva,så i sin iver etter å rydde i elva gravde han over vannledningene:((

som dere ser har han gravd opp betydelige mengder stein fra elva,men det er på oppsiden der dere ser gravemaskina att muren skal murast.

Lykkelig uviten vart da 3 hus stander vannløse i dag:(men jeg tok med 2 saftdunker opp til det gamle huset vi restaurerer for der e vatn og fylte såpass att jeg får laget middag og vasket fingrane.

Da er det bare å håpe dei kommer med nye rør i dag så vi får tilbake vannet.

Det er slike dager vi ser kor godt vi egentlig har det,tenk den tid dei måtte ut i brønnen/elva og hente vann i bøtter

Godt klesvasken min var ferdige

10 kommentarer

Siste innlegg