Julestemning

Litt julestemning er det hos oss i dag:))ute er det nydelig kvitt

Jeg har akkurat vært ute og gått en forfriskande tur,og jammen skinte sola litt i fjellet:))

Førmiddagen brukte jeg til litt julekakebakst

Først lagde jeg kransekaker,det er nydelig både til kaffe og is:))men når en lager kransekake står en igjen med eggeplommer,til min deig gikk der 3 egg.

Men jeg har råd for disse 3 eggeplommene også jeg:))så det ble en ekstra sort med julekaker

nemlig gul marengs

3 eggeplommer

4 dl melis

0,5 ts hornsalt

1 ts vaniljesukker

1 ss vann

piskes til den er tykk og stiv (lenge)

Legges i små topper på plata ,mindre enn en ts og stekes på 150grader i ca 15-20 min dei skal være tørre og lyse

og dei vokser veldig masse

Disse smelter på tungen og er litt hule i midten:))

Håper det smaker :))

Og nå dufter det farlig godt her i huset:))

15 kommentarer

Siste innlegg