bitte lille julaften

God morgen kjære venner.

I dag er det bitte lille julaften:))dei sa iallefall det på god morgen norge:))

Ute er det fortsatt kvitt og fint,men det spøker for julesnøen,dei melder jo temperaturer opp mot 6+,ikke noe å gjør med det i dag er det iallefall kvitt ute:))

Tradisjonen tro pynter vi juletre lillejulaften,men jeg har planer om å bryte den tradisjonen og pynte i dag:))

Mann og sønn protesterer men mor har bestemt seg:)

Det har seg sånn att datter,svigersønn og barnebarn kommer på besøk i morgen,da tenker jeg att med middagskoking kos med barnebarn og kaffekos med julekaker er hyggeligast når juletreet er ferdigpyntet:)

Snille Grete sendte meg en hel haug med stoffrester som kom i posten i går:))så etter jul må jeg lære meg å bruke symaskina mi mer:)det blir selvsagt masse dukkekle,men jeg må ha skikkelige mønster:)derfor har jeg i dag bestilt en bok med mønster på sydde dukeklær:))så får eg invitere venninna mi på besøk for hun er kjempeflink å sy.

I dag er siste arbeidsdag for min kjære og han tar da med yngste datter med hjem igjen:)hun blir hjemme en hel uke det blir kos det:)

Da ønsker jeg alle en fin dag,her blir det sste pynting og husvask,vaskemaskina er allerede i gang:)

6 kommentarer
    1. God morgen til deg også :)) liker godt beregnelsen som snill, takk takk 🙂 flott at du har bestillt ei bok med mønster til dokkekleder, mye raskere å sy med skikkelige mønster.
      Her er det -0,6 så milværet kjem. I følge “min mann” ved meteorologisk institutt kan du vente deg liten storm i mårå, så hold på juletreet hihi :))

    2. Eg skal holde på tradisjonen og vente til i morra formidag med å pynte treet. men så kjem ikkje julebesøket før med båten i morrakveld. Og da er dei ikkje her før ca kl 20. Så eg har godt tid til det :0).
      Kjekt med fam besøk på lillejulaften også. Ha ein fin dag

    3. Treet blir nok pyntet i dag, til tross for protester fra husets menn 😉 Har også tenkt å starte med siste innspurt med vaskebøtte og langkost i dag. Er glad for at jeg har tørket støv og vasket litt gradvis, så er jeg ferdig med det verste.
      Ha en fin dag!

    Legg igjen en kommentar

Siste innlegg