Godt å sette seg ned:))

Hei kjære venner,ja i dag har jeg hatt en aktiv dag selv om det er søndag.

Yngste sønnen kom hjem for å fiske til mor:))og siden det har vært mye vær og masse vind ville vi benytte anledningen i går siden det var fine meldinger,men det innebar da å dra garn på en søndag.

Etter en god frokost,steika ble satt i ovnen ja da var det bare å traske seg ut og håpe på fangst:)

Været var det ikke noe å si på men bilder av sønnen fikk jeg ikke legge ut:))han var rimelig oppgitt for dette var tungt.Er det fisk eller sitter det fast?noe satt iallefall fast så det var tungt og det tok tid,men det kom da litt etter litt,hva var i garnet?svære steiner,vi skulle da ikke ha steiner vi ville jo ha fisk.

Det var det vist flere som ville ha for vi fikk krabber,svære krabber som elsker å lage krøll i garnet.og dei hadde hatt fest med fisken i garnet:(det var et begredelig syn så det tok jeg ikke bilder av,men litt fikk vi for der var en svær sei og lange som krabben ikke hadde rukket å spise.

Krabbe anbefales altså ikke å få i garn,her er den imidlertid ferdig kokte

og det er slettes ikke det verste jeg kan spise

noe sei fikk vi før alt ble krabbemat

En stor fin lange ligger no med salt på,i morgen skyller jeg fisken før den går i fryseboksen.Lettsaltet lange er en favoritt:))

Sønnen sier att no blir han heime og fisker til frysa mi er full:))lurer på om han holder ut hi hi da bør iallefall krabbekrølle holde seg borte.

Det er søndag og siden vi var uheldige med fulle garn av krabbe sette vi ikke ut garnet igjen idag,mulig vi ble straffet for å trekke garn på søndag,uff hvet jo att den dagen skal en kvile på.

No skal eg kvile,drikke kaffe og når karane som e ute kjem inn vil jeg ta fram iskrem og lefser:))det er søndag folkens og den skal nytast:))

Ha en fin ettermiddag

10 kommentarer

Siste innlegg