Usensurert

God kvelden kjære venner.Usensurert ja,det er bilder fra dagen,ikke er bilda redigerte og ikke har jeg ryddet og pyntet for kamera:)tenkte dere skulle få se hvordan vår dag ser ut i sommervarmen:))

Etter 2 timer i kirka og godt fornøgde kirkegjengere kom jeg hjem til 2 karer som hadde tent opp i grillen:)Akkurat den bespisningen er på mannens kamera,men siden fruen valser rundt i bikini får dere ikke se dei bilda hi hi.

Fikk et spørsmål om hvor mange blomsterbedd jeg egentlig hadde:)så i dag tok jeg bilder av det meste rundt huset.

Egentlig er dette det eneste staudebeddet,men siden mye ikke er utvokst blir det puttet litt forskjelligt her og der:)

Dette henger ihop med staudebeddet,men som dere ser er det mest vintergrønt som skall vokse ihop etterhvert,og innimellom har jeg puttet 2 hosta,har ikke tenkt å flytte dem igjen for dei vog et tonn:))

Og beddet i sin helhet ser slik ut,det som før var et svært blomsterbedd er erstattet med heller og singel og en rekke rhododendron i overkant,om noen år har dei dannet en hekk av dei skjønnaste roser:))

på den andre siden av huset ser det slik ut,til høgre på oppsiden av berget er det vesle beddet jeg hadde lobelia og levisia

og går mann rundt berget ser det slik ut:)i hjørnet er der en rødpil som måtte klippes ned men den kommer igjen,og i mellomtiden dukker nok litt blomster opp litt rundt omkring her også:))

Her har jeg rabarbra og luftløk,der dere ser molda kommer en kristorn,men det tar tid så jeg har drysset der en masse frø av sommerblomster i blanding:))

og tusler man litt rundt her ser dere en rhododendron som er i ferd med å blomste,en sølvpil som kan bli opp til 20 meter:)og bak den en rød rhododendron

og i enden ser det slik ut:)ripsbær til høgre og kvite syrin på oppsiden:))


Nå har jeg ruslet ned til elva,her blomstrer en kvit rhododendron og ved siden av har jeg to andre:))og langs med elva er det en staudehekk ,det blir vakre rosa blomster på om sommeren og så visner den ned til høsten,eneste jobb jeg gjør her er å klippe bort det visne.

og jeg har blomster i gryta mi:))

her har vi kost oss masse i dag:))

Min kjære vil lage levegg på den andre siden også:)da får vi en døråpning inn til solplatten:)det ble vind i ettermiddag og da fikk vi testet ut leveggen:)den fungerte veldig godt

og når dagen gikk mot slutt var det godt med en tur ned til fjøra:))tror ikke jeg har kjølt ned beina så tidlig før og jeg som vanligvis er en pyse synes faktisk att det var deilig:))

Så som dere ser,jeg har masse planter men ikke mange blomsterbedd:))og vi har virkelig nytt disse fantastiske sommerdagane

ønsker dere alle en nydelig kveld

7 kommentarer

Siste innlegg