Bedre og bedre:)

Dette været blir bare bedre og bedre:))når vi tror regnet skal komme skinner sola opp igjen og vi får den deiligste sommerdag:)

Jeg er en sosial person som liker besøk:))så i dag inviterte jeg et par damer til kaffe på terassen:))jeg tok ut vaffeljernet så vi kunne steke vafler etterhvert som vi åt:))kjempetrivelig og deilig med slik kaffebesøk:)

Siden ei av damene ikke kunne komme til min bursdag tok hun med en blomster i dag

 
en nydelig ildtopp som nå pryder hagebordet mitt.

Jeg har også tatt hjem og vasket jerngryta mi:)nå smitter iallefall ikke rusten

om jeg vil bruke denne gryta til matlaging må jeg legge den i en balje med kaustisk soda,når rust og annet på gryta slipper skal den børstes med stålbørste før gryta vaskes grundig i vann og såpe.

Videre skal gryta behandles med matolje,setter i bakerovnen på 200 grader et par timer for så til slutt å smøre den inn med renset parafin:))

No skal ikke min kokes i så jeg dropper mye av seansen,men jeg vil kjøpe matolje og renset parafin i morgen og behandle med det:))bilde etter den seansen kommer:)))

Ryggen tålte forøvrig ikke denne jobben i dag for nå er ryggen igjen ute av bruk :(det gjør vondt å stå,sitte og gå,skjønner virkelig ikke hva gale jeg har gjort i dag.

Jeg spaserte en liten ettermiddagtur,satt i hagen med ei granne og ellers tatt livet med ro,da jeg satt her hjemme kunne jeg nyte noen søte små fjærkledde venner:)

dei satt og vaia på dei tynne stilkane på surgraset og spiste frøa:))

Ute er det tørt så jeg holder på å vanne,heldigvis kan det meste vannes med vannspreder,men noen krukker på jeg bruke vannkanne på,belønningen er en kaskade med blomster:)

ønsker dere alle en riktig fin kveld:))

7 kommentarer

Siste innlegg