Litt rundtomkring

Jeg vil ta dere med på en liten tur til i dag:))Langeland er ikke store øya og vi fikk oppleve den på kryss og tvers:))

På Langeland tar dei vare på dyrene særlig hestene og der lever det en flokk med villhester,vi var så heldige å få et møte med dem på en av våre opplevelsesturer

utrolig flott opplevelse å se så mange villhester på en gang,no tore ikke jeg å gå nær dem:)da var det godt å ha et kamera med bra zoom

Det ser ut til att dei har et godt liv her:)det var også svært masse fugl på denne øya ,det står skrevet att her skal finner over 100 fuglearter slett ikke værst det da

jeg og min svoger hadde lyst å oppleve et måltid med fasan så vi kledde oss alle og reiste til den kongelige kro og spiste middag en kveld,jeg og svoger bestilte fasan medan dei andre 3 tviholdt på bøff og fisk:))jeg kan dermed bekrefte att dette ikke var så storslått som jeg hadde trodd,fasanen tar seg best ut i det frie landskap :))så kan vi heller spise kylling som smaker mye bedre.

men jeg må erkjenne att Danskene har masse god mat å by på,her har jeg fått en bakt potet:))en bakt potet i Danmark er et helt middagsmåltid:)

og vi fikk oss en god latter når yngstemann fikk en hamburger:))ja hvordan spiser man noe så stort?

til høgre ser dere en tobakkslade her dyrket og tørket dei tobakk

slik ser det ut når plantene henger til tørk

meg og min søster:))

en lett rekesalat hmmmmmm ikke etter min målestokk men godt var det

Danskene har svært mange flotte aleer på Langeland for ikke å snakke om kjemmpetrær

mon tro om dette ikke var en bøkeskog,trærne var iallefall mektige

mange flotte hus

fantastiske vindmøller,denne hørte til et av slottene og vi fikk gå inn i den og se hvordan slike møller ble brukt

fruens vilje lever også i Danmark:))

aldrig før har jeg sett så mange ringblomster på en gang:)det var et fantastisk syn

på Langeland lever folk enkelt,det er mange gamle hus som ennå er bebodde,koslige gater å rusle i det var reint og ikke noe søppel å se hverken i gatene eller i naturen og befolkningen stoler på hverandre,det kunne mann se av dei mange selvbetjeningsbodene som var overalt.

Jeg har ennå mange opplevelser å dele med dere :)det kommer etterhvert:))

8 kommentarer

Siste innlegg