Hylleblomst

Nå blomstrer hyllebærtrea rikt og jeg bruker å se fram til ddet kommer bær så jeg kan lage hyllebærsaft,no bruker min søster å lage hyllebloms saft noe min mann liker godt,så jeg bestemte meg for å prøve det også i år:))

No har jeg vært ute og plukket hylleblomster og laget saften

ingredienser er hylleblomst,sitroner,vann,sukker og sitronsyre

blomster og det gule på skallet has i glass,vann,sitronsaft av sitronene og sukker kokes opp før en rører inn sitronsyre.

Laken helles over i glassene og nå skal dette stå og godgjøre seg i 1 uke,da skal det siles og saften en nå klar til å nytes:))

bonn appetitt:

Og medan jeg laget saft så fisket sønnen,med hjem hadde han 5 flotte ferdigfiliterte makreller:)

fornøgd med dagen eg:))og nå er det jammen meg 21+ grader ute også:)

 

12 kommentarer

Siste innlegg