God morgen

Bare 14.5 + ute vått og tåke i fjella,alikavel synes jeg det er frisk siden jeg for tiden er ganske heit av meg:))men klart jeg setter pris på om sola titter fram litt.

I går hadde jeg en rolig og fin dag,kjente att jeg trengte den kvilen.Men så er jeg en rastløs skjel som ikke tåler å ha det rolig alt for lenge i gangen ser det ut til:)da vi hadde spist middag tok jeg iallefall med meg bøtta og beveget meg en tur rundt garden og på runden min puttet jeg bringebær i spannet,vel hjemme sette jeg bøtta på benken og så et par programmer på tv:)det var godt å kvile beina,

Men så var det villbringebæra da,jeg setter meg til rette og begynner å renske og det ble midnatt før jeg var ferdige men da hadde jeg 3 kg deilige bær til sylte.

Men no er det slutt,jeg har tross alt plukket 7 kg til sammen og det får jammen holde:))

Har igjen å plukke rips fra 1 busk,men det er i hagen så det er ikke noe stress,får se om jeg tar det i løpet av dagen.

Høsten er definitift kommet,jeg liker så godt den friske klare luften nå om høsten,og håper selvsagt på att været tilater oss noen fjellturer etterhvert.Akkurat no er det vel vått ute,det regner ikke her inne i fjorden men yrer litt innimellom akkurat nok til å bli vått.

Ønsker dere alle en fin dag,og er det litt bringebær der dere bor så anbefaler jeg dere å gå ut og plukke litt:))

4 kommentarer
    1. God morgen Connie :)) ja nå må du vel snart ha nok til vinteren tenker jeg 🙂 minner meg om mine barndomsår of da min jenter var små, da hele ettersommeren/høsten gikk med til plukking, safting og sylting. Nå verken drikker vi saft eller spiser noe særlig med syltetøy og de bæra vi har går til dessert.
      Ha en fin dag uansett hva den måtte bringe deg :0)

    2. God formiddag. No har eg endelig skjønt kvifor det er så mye bær hos deg og ingen ting nesten hos oss. Vi hadde så ekstremt med snø vi, som låg langt utover sommeren i fjellet. Da er det ikkje rart att plantene ikkje har fått laga seg til med bær. Alle klager her over att det er ås lite. T gjekk i 2,5 t for å plukke multer på plasser han vet om att det er ein del til vanlig da. Det vart ei halv spann av størrelsen tyrkisk youghurt den minste spanna. han har vel plukka på 3 turer og fått laga seg 3 små glass med syltetøy. Men han ahr jo hatt turene da. Blåbær har hat gitt opp. blir så mye arbeide for lite. får håpe på ein snøfattig vinter og att det lager seg til masse til enste år. Da kan jo eg vere med å plukke goså.
      Vart ein lang kommentar med lite som ahdde emd ditt innlegg å gjere. ha ein fin dag connie og kos deg med det du vil

    3. gretashobby: Det høres jo fornuftigt ut att det blir lite bær der snøen har ligget lenge,selv har jeg gitt opp multer.Multe bruker vi kun til jul da,med krem og kromkaker til så det er ikke det verste å ha lite av:))
      Får håpe på bedre bærår for dere til neste år ja_:))

    Legg igjen en kommentar

Siste innlegg