Småstrikk

God morgen.Ja i dag er det en minnerik dag for oss og jeg gleder meg til festen inne i fjellet:))

No har eg vært flink til å holde meg i ro den siste tiden:))men jeg må jo alikavel ha noe å styre med og da har jeg strikket litt:)da har jeg noen småting ferdige i dag og iallefall 1 av dem blir gave:)

en klut strikket i lys lyng,et bommulsgarn kjøpt hos søstrene grene

Vi har også kommet til den tiden på året da det begynner å bli litt huskaldt og da er det godt å fyre i peisen.Papir er ok å fyre opp med men tennbrikketer enda bedre:)no er ikke boksane så fine å ha ståande framme så hva er vel da bedre enn et pent trekk til boksen for opptenningsbrikkene

her har jeg heklet noen roser til pynt og sydd fast en knapp i midten

denne ble litt kort så jeg heklet en kant på toppen og festet en tovet hjerte med sikkerhetsnål.

Hjertet kjøpte jeg sist jeg var på muritun så jeg har ikke laget den selv :))

Begge disse trekka er strikket i mor aase garn,den med rødt har jeg lagt opp med p nr 3 og så gått over til p nr 3,5

Den i blått er strikket med p nr 4

Begge har jeg lagt opp 72 m på,jeg strikker nok litt løst for den blå er litt romslige på min boks.

Det finnes mange forskjellige bokser i handelen så her lyt en vist bare prøve seg fram:))kommer nok til å strikke flere av disse.

Da håper jeg dere alle får en fin søndag

16 kommentarer

Siste innlegg