Maraton

Ja jeg føler att no går tingene i maratonfart:))

Jeg startet dagen med en tur ut i dag,tok med en korg og ville bare se litt i skogen om det var sopp der,ikke samme skog som sist denne er på toppen av Leira så ja jeg måtte gå oppoverbakker.

Jeg tok meg god tid så jeg ikke skulle bli tungpustet .Vel framme så ruslet jeg bedagelig litt att og fram og så oppover:))og før jeg viste orde av det hadde jeg kommet opp på åsen hi hi ,nei det var slett ikke planlagt.Ikke såg jeg en eneste sopp heller.Litt kjipt å gå ned igjen med tom korg syntes jeg,så da jeg såg tyttebær ,ja da hvet dere hva som skjedde )

selfølgelig måtte jeg plukke litt:))

Området jeg gikk på er utrolig vakkert

Jeg skulle jo ikke på bærtur så jeg snudde og gikk ned igjen etter en kort stund,da gikk jeg på den andre siden av skogen og her fant jeg noen sopparter som passet til linsa:))tviler på att det er matsopp så dei fikk stå i fred

denne kom rett ut av en bjørkestamme som låg nede

dette såg ut som trill runde snøballer,det vokse også på en råtten bjørkestamme som stod,det var faste og fine å ta på og en som jeg såg var veldig store

denne var det mange av,ser litt skummel ut da

Vel heime fikk jeg telefon,det var fra Muritunet.Siden jeg hadde sagt jeg kunne komme på kort varsel lurte dei på om eg kunne komme i morgen.

I morgen,ja ja dere skjønner nok att etter den telefonen har alt gått i maratonfart,her var litt forskjellig som måtte ryddes jeg måtte gjøre meg ferdig med pengeinnsamlinga og levert bøssa,jeg måtte renske tyttebærene:))kofferten har kommet fram men jeg har ikke pakket ennå,pakke til et 4 ukers opphold med trening hver dag.Ja ja det skal nok gå bra,jeg må også ta inn 2 blomster som står i beddet og plante dem inne og så må jeg potte om 2 paprikaplanter som endelig har kommet i blomst:))

Vel da får jeg hive meg rundt ,tar med pc så litt oppdatering underveis får dere:))

10 kommentarer

Siste innlegg