Muldal

Da har jeg hatt en utrolig flott tur til Muldal i dag:)) det er svært bratt og langt å gå og vi brukte 4 timer på den turen,opp gikk det greit litt vonde kne ned igjen men det gikk greit.

Kl 17.30 skal vi i basseng og bobblebad:))blir deilig å myke seg opp etter en slik tur.

Litt bilder fra min dag kommer her:)

vi gikk en god del lenger enn til Muldal for vi gikk helt til Tafjord sæter

her ser dere inn mot Tafjord sæter

Muldal

Som dere ser har vi hatt en aldeles nydelig dag:))oppe på setra var det rim på bakken men da vi gikk ned igjen hadde sola varmet og rimen forsvant:)

Selv om at jeg er her inne så kan en styre med private sysler:))og som dere hvet prøver jeg å lære litt om sopp og ta det i bruk i matlaginga mi.

Så på turen i dag plukket jeg noen kantareller,ikke så mange men det kan fort bli flere etterhvert:))no kan jeg bruke en komfyr her men jeg har ikke fryseboks derfor skal jeg nå teste ut den gamle metoden nemlig å luft tørke dem:))

For att tørkingen skal gå både fortere og for å være sikker på att det er skikkelig tørt har jeg revet opp soppen i strimler

så nå ligger dei utover et papir på rommet mitt:))

Finner jeg traktkantareller kan dei tørke hele,steinsopp skjæres i pene skiver og kantarell rives etter fibrane:))

Blir det vellykket kjøper jeg glass på butikken til å oppbevare dem :))synes det er kjempespennende.

19 kommentarer

Siste innlegg