tursøndag

Ja i dag har vi akkurat like fint vær som i går :)) Hva skulle jeg så ta meg til med da?søndag er fridag og vi må derfor aktivisere oss selv hi hi.

Jeg hadde ikke noen å gå tur med så jeg valgt en løype jeg har gått mange ganger før,Olavsveien

dette er en fin tur som ikke krever dei helt store anstrengelsane

men det var kaldt og jeg hadde ikke nok tøy på meg,skal jeg være helt ærlig så var det iskaldt

ja det var frost og bare 2+,jeg såg sola men ikke der jeg gikk.Jeg kunne snu men ville ha turen så jeg fortsatte:))

Da jeg så kom tilbake til Muritun etter ca 2.5 times vandring var jeg botnfrossen.Jeg spiste lunchen min ,tok en kopp kaffe og bestemte meg for å gå en tur til i sola:))jeg måtte jo ut og tine meg opp igjen.

Nå med boblejakke og solskinn :))oppover veien ,alle svingane tulla meg opp i en granskog og hvet dere svetten rann bakpå ryggen hi hi

men jeg fikk da en flott utsikt:))langt der nede ,helt ved vannkanten ligger muritun:))

og ser vi den andre veien ser dere innover dalen hvor jeg syklet på torsdag.Men klokka går og jeg må komme meg ned på veien igjen,men hvor gikk jeg inn?jeg trakker over nedsagde granbar og stokker,litt bortover og litt nedover,jeg begynner å lure på hvor i allledager en kommer seg ned igjen:))da jeg ser en grusvei blir jeg lettet og glad selv om veien ned er alt annet enn enkel å gå

langt der oppe var jeg,uff det ble iallefall skikkelig trim på denne turen og etter 2 timer kunne jeg sette meg ned og nyte fårikål til middag:))og til desert fikk vi appelsinfromasj.

Jeg har ikke planer om å bevege meg ut mer i dag,no blir det kvile,strikking,litt tv titting og hvem hvet kanskje jeg tar et varmt bad etterfulgt med boblebad:))livet kan være ganske greit selv om en sliter med helsa:))

Fant foresten 3 små brun røde piggsopp i dag:))jeg tok dem med

jeg må teste ut tørke egenskapene til denne også:))dere ser så vitt kantarellen min,den har tørket svært mye fra i går,det høres ut som jeg går i tørt løv når jeg rører på dem:))utrolig spennende og en super måte å kunne nytte seg av soppen selv om jeg ikke er hjemme hi hi.

Har tatt utrolig masse bilder av sopp da:))men dere skal få slippe dem.Det er sorter jeg ikke er trygg på så da er det kun for bilde.Da kan jeg studere dem nermere og sammenlikne med dem i boka,noen ser ut til å være matsopp og en litt sånn bobb bobb :))

tar med 1,syntes dette bilde ble fint,men rød fluesopp er bare for bilde:))ønsker dere en fin søndagskveld

 

11 kommentarer

Siste innlegg