Godt å være hjemme

Da har jeg vært hjemme en dag og det var godt :))og jeg sov som et murmeldyr hele natten gjennom,det var også målet mitt med oppholdet på muritun,å få tilbake nattesøvnen :))

Jeg har selvsagt kost meg i dag :))tømt koffert og vasket litt klede,men jeg har også vært i skogen og plukket sopp :))

litt traktkantarell fant jeg da :)) nå ligger dei til tørk

Nå etter middagen kjørte sønnen og jeg en tur til Grodås og handla,merkelig kor mye mer jeg trenger til matlaging en karane :))

Gårsdagen var nydelig men lang,min kjære plukket meg opp ca 11.10 og istedenfor å ta strake vegen hjem kjørte vi en lang biltur :))

Vi tok turen over trollstigen

vi gikk bort på utkiksposten,og joda det var bitande kaldt der oppe i høgda

vi kjørte forbi trollveggen og videre til bjorli

før vi kom til Bjorli tok vi en liten pause så noen trailere kunne få kjøre forbi oss ,vi var søndagskjørere og hadde god tid

Som søndagskjørere hadde vi god til til mange små stopp :))greit når det er så masse vakkert å ta bilde av

Vi kjørte videre til Sel og der tok vi av på en stikkvei til Dombås så vi ikke skulle havne på Otta .))

På Dombås stoppet vi og spiste middag,skikkelig god rømmegrøt

Sola skinner hele dagen og vi koser oss:)På Lom tar vi nok en pause og handler litt kolonial før vi tar siste etappe.

Når vi kom til Lom hadde det skyet til,det hadde snødd litt her også.

Litt før vi nådde Sjåk oppdaget min kjære en elgmamma med 2 kalver

Dei hadde egentlig tenkt å stikke til skogs men ombestemte seg :))det hadde begynt å skymrast til kveld så bilde ble ikke opptimalt ,men hva så jeg opplevde min første elgfamilie live i vill tilstand :))

Vel heime spiste vi litt og gikk egentlig rett sta og legge oss etter maaaaaange timer i bil :))

Min kjære tok seg fri fra jobben resten av uken så vi sov litt lenge i dag og det var utrolig godt.

Håper dere alle har en fin kveld i vente,jeg skal bare sitte her og kose meg :))

 

17 kommentarer

Siste innlegg