mmmmmm hjortepølse

I år leverte vi hjorteslaktet vårt til en pølsemaker,da jeg var på muritun fikk karane mine halvparten hjem ferdig vakumpakket og merket med hva dei forskjellige partene heter.

Resten av avskjæret beholdt han og skulle lage pølser til oss til jul :))

I dag ringte han,pølsene var ferdige og burde hentes i dag,det ble meg og sønnen som tok den turen som tar ca 45-60 min en vei

2 fulle kasser :))ca 30 kg og dette er virkelig god mat 🙂 ikke tilsatt annet enn krydder og litt sauekjøtt ilag med hjortekjøttet,ikke noe egg,mel eller melk.

Dere skjønner nok hva morgendagens middag blir her i huset :)dampet grove kjøttpølser med rabbestappe,surkål og poteter :)gleder meg.

På vei hjem stoppet vi på plantasjen og kjøpte et par kvite azalea 1 kg pepperkaker og litt godis :))

Snøen lurer lengre og lengre nede i fjellsiden og et lite stykke hadde vi snøslaps på panseret.Da får eg strikke litt:)og ønsker dere en fin lørdagskveld

10 kommentarer

Siste innlegg