Trim for hele kroppen :))

God ettermiddag kjære venner :))ute skinner sola og i dag kjenner jeg den i kinnene :))

Det har vært en lørdag medkjempemasse trening så jeg greidde å bli gjennomsvett 2 ganger :))no sitter jeg her nydusjet og skal ta resten av dagen litt mer med ro bare litt sokkestrikk :))

Jeg sette på vaskemaskina før jeg kledde på meg,og tok med buesagen og trakket meg opp i utmarka,bakkane er bratte og bare der begynte jeg å svette,så måtte jeg finne passe emner og da var det bare å sage ivei,skulle tro det var lett men nei ikke med mine armer,jeg sagde og sagde og ble helt svett innen trærne datt :))så var det å rusle ned igjen med sagen og hente kvistesaksa istedenfor,så bar det oppover bakkane igjen :)phjuuuuuuu

Når stokkane var reine for smågreiner fikk jeg en under hver arm og begav meg nedover igjen

Dei ser kanskje tynne ut på bilde men jeg skal love att dei var tunge og kjempelange :))disse skal ned i støda,jeg skal bruke dem som lunner til å drage båten på.

Da denne jobben var gjort gikk jeg og mannen ned til naustet og ryddet bort noe gammelt treverk,men der var det min kjære som tok dei tunge takene.Det er frose i bakken og da er det ikke lett å legge ned nye lunner,vi får se noe må jeg ha på plass skal vi få båten ut og inn,må ta mål først og sage til riktig lengde hjemme.

Vel klokka gikk og vi tok middagspause,rask rømmegrøt i dag :))i tillegg bakte jeg en sjokoladekake i brødforma

Jeg juksa og kjøpte ferdigmix ,siden noen skal ha glutenfritt valgte jeg å bake en glutenfri kake ,rørte litt coccos i glasuren og må si att denne kaken var farlig god :)),

Husker ikke hva som stod på pakken men tror det var rismel som var brukt .Kaken er laget til kirkekaffe i morgen,vi skal ha årsmøte etter gudstenesta og da stiller soknerådet med mat og kaffe.

Pausen vår var over og vi gikk ut igjen ,mannen begynte å vede og jeg hjalp til med å rydde unna greiner og samla dei tynnaste stokkane i en haug,så her blir jeg svett nok en gang :)).

 

Det er iallefall supergod trim å jobbe i skogen med fellig og kvisting av skog,og som hjelper ble det noe turer opp on ned og frem og tilbake for å hente det vi trengte

Ellers er jeg i vårmodus og drømmer om både grønnsakshage og urtebedd:))så for et par dager siden bestilte jeg 3 bøker på mammutsalg,den første kom i posten i dag

urtehagen :)) i denne står det alt en trenger å hvite om dei mest vanlige urtene,deres opprinnelse hvordan så,hvordan stelles og hva dei er god for helsemessig samt hvilke matretter dei passer til:))

Ikke viste jeg att urter skal ha lite vann og helst ikke gjødsel,da får dei den beste og sterkeste smaken.

Har bestil en bok om dyrking av grønnsaker også og en soppbok over norske matsopper,hvorfor dei ikke kom i dag hvet jeg ikke,men men bøkene kommer nok i neste uke.

Da ønsker jeg dere en riktig koselig lørdagskveld

16 kommentarer
    1. så flink du har vore og det høres deiligt ut da. Var ute å gjekk oss ein tur i sola i dag vi og, men vi gjekk ut litt tidlig. skal gå litt seinare i morra. Når sola har fått varma litt ei stund. Var så kaldt. Men det var godt. ellers har eg ikkje gjort mye utenom strikking og sett på sport. T var på jobb noen timer, men fann ut att siden heimekontoret var nede, så orket han ikkje jobbe så mye som han hadde tenkt. Det tror eg var ein god bestemmelse. Å som eg gleder emg til våren kjem. Ha ein flott kveld vennen

    2. Du har vært flink i dag :)) så da kan du kvile og spise den deilige sjokolade kaka uten dårlig samvittighet :))
      Ja de fleste urtene ( de som er flerårige ) trives best i skrinn jord og litt tørke, blir sterke og gode i smaken av det 🙂 lykke til med urtebed, jeg må jo også på igjen i ny hage, sjøl om min kjære helst ville jeg skulle vente til neste år med både urter, drivhus og kjøkkenhage ? hva ? hehe

    3. Hoi, du har stått på i dag. Så jeg gjentar meg sjøl (har sagt det noen ganger nå) jeg blir imponert. Jeg var spent i starten hva du skulle bruke stokkene til, og kjente jeg ble helt glad for slippe å kave med båtstø. Jeg har både naust og båt, men båten har ikke vært ute på over 50 år (tror jeg), så den får fortsette med å stå der den står.
      Spennende med våren som er rundt svingen. Både urtebed og grønnsaksbed høres ikke dumt ut. Du må kose deg riktig godt nå, det har du fortjent.

    4. baki: Trening behøver ikke være på et trenings studio iallefall:))
      Jeg elsker å fiske og nyter livet i fjøresteinane,så for meg er det bare hyggelig å jobbe der nede:)men med frossen bakke blir det litt vrient må uansett prøve å få minst 2 stokker på plass ,det er vist et krav fra sønnen om han skal komme og hjelpe ho mor å sette garn hi hi

    5. He, he..han vil ikke hjelpe til med lundene da ;)?
      Greit å få hjelp iallfall. Etter hvert håper jeg å samle meg såpass i dette livet mitt jeg også at jeg kommer meg ned til sjøen for å prøve fiskestang om ikke annet.
      Nei, trening behøver en absolutt ikke treningsstudio til.

    6. Ja jeg har tenkt på det, noen store leirkrukker til urter hadde vært perfekt tror jeg :)) og så har jeg jo de undervannspottene mine som jeg kan ha litt tomater i dette året ! vi får se hvordan det blir med tida, skal jo kose oss også :)) så kanskje litt kan vente til neste år !

    7. Ja jeg har sagt det før du er rå sprek 🙂 det var litt av en dag. Her har det gått i husvask i dag. Det var nemelig innvasjon av kaniner her. he he . men nå er jeg kvit dem for en stund 🙂

    Legg igjen en kommentar

Siste innlegg