Bokhyllen min

God morgen.

0 grader ute og en 5-8 cm nysnø,ikke det jeg hadde håpet på men jeg har vært full klar over att vi kunne få masse snø ennå

ja slik ser det ut ovenfor huset vårt no,men inne er det heldigvis litt vår ennå for jeg har laget meg et lite drivhus inne

bakerst har jeg 2 potter med lobelia,dei spirer ikke ennå men jeg venter i spenning,paprika i midten og stokkroser på hver side

her har jeg en praktisk liten drivhus kjøpt på europris,vasker dere den kan den brukes i flere år

og som dere ser er det mange småpotter i drivhuset,her spirer frøa mine nå,jeg har 4 forskjellige småtomater,den nederste til høgre er kjøpte frø resten har jeg tatt fra egne tomater kjøpt i butikk.

Et sånt drivhus har jeg stående på varmekablane på bade også,det er persille og dei har også begynt å spire 🙂

Tenkte dere skulle få se bokhyllen min også :))

det begynner å bli litt fullt :))men siden hyllen står på hobbyrommet så gjør det ikke noe

Vi har mange sogebøker fra hjørundfjorden i bokhylla vår,og her finner vi historien fra mange år tlbake om livet som har vært her inne i fjorden

det kommer ut en ny bok hvert år som vi kjøper til jul

Som dere hvet er jeg også opptatt av å spise riktig så bøker om helse og gode kokebøker er spennende

3 bilder måtte til for å vise alle mine bøker om mat og helse :))

et utvalg fine bøker om alt fra en gammel tid til forslag om gode turer i norge og fiske langs fjorden

og noen romaner

denne byssen er det min søster som har laget,det er bysse av den yngste sønnen hennes laget da han var ca 1,5 år gammel,og ja søsteren min er lærer i kunst og handverk :))

og selvsagt handarbeid :)strikkebøker maaaaaange strikkehefter,korsting,sy gardiner,veve og kreativ bruk oppussing av gamle møbler :))litt for en hver smak med andre ord :))

Dette var en liten smakebit på hva jeg liker å ha i min bokhylle :))

Da ønsker jeg dere en fin dag:)

16 kommentarer
    1. Vi har mange like bøker ser jeg. Jeg holder på å gi vekk mine til en tanteunge, hun vil ha bibliotek. Akkurat som meg på den alderen. Nå vil jeg ha luft i rommet, men håndarbeidsbøkene beholder jeg.
      Har ikke sådd tomat ennå, men paprikan agurken spirer. Ja alt jeg sådde spirer bortsett fra de små agurkene som jeg plukket frø ut av. Er ikke sikker på om det blir noe fra dem, men agurk bruker veldig lang tid på å spire. Det kom kun to pelargonium, der var 5 frø, så jeg venter og håper. Det blir to dyre blomster om det ikke kommer flere, Ha en god dag og det har snødd i Bergen også

    2. Blomsterdamen: greit å gi vekk bøker til dei unge om en ikke bruker dem selv lenger,jeg er nok ikke der ennå :))Det er spennende å se hva som kommer opp av jorden,men klart det likaste er jo att alle frø spirer :))

    3. hehe bokhylla di ser ut slik min gjorde før jeg fikk flytta dem hit og fikk fordelt dem på flere hyller :))
      artig byste, er den laget i gips og farget som bronse mon tro ?
      Jeg hadde jo stpre paner om å så litt her nede nå, men tror du ikke jeg reiste fra minidrivhusa, jaja tidlig enda :))

    4. Grete: hadde selvsagt vært greit å dele opp bokhylla litt men jeg har rett og slett ikke plass på stua 🙂
      Nei hva min søster har laget bysten av er jeg neimen ikke sikker på,men det er iallefall hode til tantebarnet mitt :))og kjempetunge så den duger som bokstøtte,hmmmmm kanskje eg skal ta den frem så får alle bøkene plass til å stå :))hm ja det må eg gjøre :)så kan David få komme inn i varmen på stua 🙂
      Tidlig ennå ja,og en får jo framdrevne grønnsaker på plantasjen også 🙂

    5. hvis den er veldig tung så er den kanskje i ekte bronse ! uansett så er ho flinke da :))
      hmmm kjøpe ferdige planter, nei da har jeg virkelig gitt opp hehe neida, jeg har kjøpt nye torvbriketter så jeg får bare traske i snøen ned i drivhuset og hente de minidrivhusene mine, skal i alle fall bli noen agruk og tomatplanter i år også :))

    6. Bøker er viktige. De er skattekister.
      Men hvordan går det med plantene dine når de spirer så tidlig, har du drivhus ute kanskje?
      Jeg har noen gamle frøpakker. Jeg skal prøve å så de for å se om de spirer, men tror jeg venter litt ennå.

    7. Morro med planter som spirer, det blir vårfølelese av det 😉 Sådd forskjellige ville pelargonier her..så venter i stor spenning på spirene 😉
      Artig med så flotte bøker, og morro med gml historier fra steder man kommer fra , du bor jo på en nydelig plass 🙂 Etter de bildene du har her inne..vakker natur 🙂
      Ha en flott lørdag 🙂

    8. farmorshage: ville pelargonier har jeg ikke hørt om før,høres jo spennende ut :))det er vakkert her inne i fjorden,vi bor på en gård men har hatt fra oss dyrene,det er min mann som kommer herfra,jeg ble uføretrgdet for 2 år siden og da må jeg ha noe hyggelig å styre med 🙂

    Legg igjen en kommentar

Siste innlegg