Allino

God morgen kjære venner.

4+ ute i dagsnøen har krympet igjen til under det halve og veiene er fri for snø og is.

I dag er det strikkekafe,får jeg skyss tar jeg turen,om ikke får vi se ann været :)siden det er bar asfalt er det jo fullt mulig å sykle.

Som dere hvet fikk jeg lyst til å strikke meg ennå en genser,denne gangen en lett og luftig sommergenser :)såg for meg noe i gult men endte opp med grønn:)

Allino et Dansk garn i 50%lin og 50%bomull,litt hardt å strikke av i bråten men når det ble glattstrikk gikk det veldig greit.

Oppsrift til dette garnet var det lite av og ikke finner jeg noe på nett heller,jeg ville ha en helt enkel genser og tenkte det skulle gå greit uten oppskrift.

Jeg tok utgangspunkt i masketall på en genser strikket i silja M 248 masker,ivrig gikk jeg i gang men etter noen omganger gikk det opp for meg att det var vridd på pinnane så det var bare å rekke opp igjen,andre forsøk gikk helt i ball og rett og rang hadde blitt til perlestrikk innimellom :)rekkte opp igjen,tredje forsøk gikk greit helt til jeg ved et uhell drog ut flere masker som gikk helt til bunn 🙁 sukk fjerde forsøk endelig nå gikk det greit og jeg strikket opp 3 nøster,da innså jeg att dette ble xxxL,PHJUUUUU rekke opp alt ihop

Det skal ikke være lett,men jeg gir meg ikke gjør et nytt forsøk men no med 60 masker mindre,jeg legger opp 180 masker og går på med frisk mot og nå tror jeg att det er riktig :)yess

Så nå har jeg brukt 4 nøster :)no legger jeg det til sides og begynner på armane,får bare håpe det er lettere å finne rett størrelse :)) om det blir ragland eller isydde armer har jeg ikke bestemt meg for ennå,vi får se hva venninne mine foreslår 🙂

Ellers må jeg innrømme att det begynner å krible i reisefoten,så jeg sovnet ikke før det var langt på natt :))og da jeg sod opp begynte jeg å prøve reisegarderobe hi hi så i dag vil nok litt havne i kofferten som ble lett fram i går:)ja vi skal ikke gå og snuble i dem hele uken da,så jeg har koffertane på hobbyrommet :))veldig kjekt rom å ha.

Da ønsker jeg dere alle en kjempefin dag

11 kommentarer
    1. God morgen 🙂 Du gikk fra gul til grønn, og det ser ut som ble et godt valg, for den grønnfargen ser helt nydelig ut. Masse masse opprekkinger for det, men genseren ble jo kjempeflott til slutt. Er det nå på søndag du skulle på cruise? Hvor går reisen til?

    2. God morgen til deg og. Eg har starta den store bloggrunden. Så no blir det felleskommentar her. Så får eg emd emg alt du har gjort emdan eg ahr vore fraverandes.:0). Må jo lese alt, men kan ikkje kommentere på kvart enkelt. Da blir eg aldri ferdig.
      Har du gode soler som passer i skoa du går mye i, så kan ein jo “unne” seg å gå i fin sko når det trengs. Billigere med 599 enn 1700 som eg måtte betale og dei var ikkje gode.
      Spennde med genseren din da og det garnet også. HAr ikkje vore borti det eg heller. får høre emd deg om du anbefaler det når du har fått genseren ferdig. Stilig fargevalg da .0)
      Dere har virkelig hatt livet ver i helga skjønner eg. Vi fikk litt vi og, men ikkje så mye. Det blåste litt på lørdag og regnet. Men vi fikk ingen ny snø. Men så er vi ikkje kvitt den gamle heller vi da. Heldigvis hadde vi brukandes ver på fredag. Da fikk vi gått tur og leika emd snø saman emd jentene.
      Skjønner att du har fått reisesyken. Og det er ikkje så rart no på vinteren. er det to ukers tur dere skal ha? vi får nok mange fine bilder derfra vil eg tro.
      du har tolmodighet og vilje da, når det gjelder den genseren. Den blir nok knalfin tror eg. Eg ville ah valgt raglan eller rundfelling, men det er meg. Da skal eg komme emg igang her og gjøre noe før eg fortsetter i bloggverdenen. Ha ein stråalndes dag min kjære venn

    3. Misunner deg cruiset men ikke den lange reiseveien ! Dette blir helt sikkert kjekt og så har du jo all verdens kjoler og tunikaer å skifte mellom også hihi blir vel kapteinens bord dette her tenker jeg ;0)
      Genseren blir nok fin til slutt, men fy så mye arbeid du fikk med denne !!

    4. Greta: Det har vært litt vær her ja,men heldigvis er det opplett i dag og det ser ut til att eg kjem meg på strikkekafe :)gleder meg til tur no ja,mannen trenger ferie og fruen trenger varme :))tror genseren blir bra :))den faller fint så får jeg bare håpe att fasongen holder seg i bruk 🙂

    5. Grete: tunika har jeg ikke mange av,trenger nok et par 3 til tenker jeg etterhvert.Siden jeg liker taights så må jeg ha noe som går nedom baken :)Hadde jeg hvist hva jeg gikk til hadde jeg nok valgt et annet garn,men no går det greit og da tror jeg att jeg skal bli fornøgde til slutt 🙂

    6. Nydelig farve på genseren. Spennende garn, kjedelig å måtte rekke opp så mye. Jeg er kommt til magen med den rosa Mariusgenseren jeg holder på med. Gleder meg til turen på dine vegne.

    Legg igjen en kommentar

Siste innlegg