En god tur ute

Strykinga av skjorter fikk jeg fort unna i dag,da har jeg ikke mer å grue meg til :))Tok en runde med støvsugeren også før jeg kledde meg og lette frem sykkelen:)ja hvem skulle tro det på søndag da vi sto ute i snødrev og måka snø.

Det ble ca 9km sykkeltur i dag,først syklet jeg ei venninne i møte før vi sammen syklet til Bjørke,men det var tidlig dag så jeg syklet videre til Viddal med henne etter Bjørketuren :))det er så befriande deilig å sykle langs veien

bilde her er tatt fra Viddal ut mot Leira i midten og lengst ute har vi Finnes.

Da jeg kom hjem ruslet jeg litt i hagen for å se hvordan ståda var der :))husker dere syrintrea jeg flyttet hjem i min hage i fjor?ja jeg kan konstantere att det er liv i dem alle :)så det er ikke lenge for det kommer grønne blader da noen av knoppane allerede er grønne.

I 40 års gave fikk jeg en kristorn,den hadde nydelige blomster og gule bær,for noen år siden spiste hjorten alt på treet,det stod gjen kun grunnstammen :(jeg ble litt lei meg men lot stammen stå,det var imidlertid ikke noe vakkert i beddet så jeg spadde den opp og flyttet den litt i utkanten av hagen,og der slo den rot og ser ut til å trives helt supert

Som dere ser kommer den frisk og fin tilbake :)jeg bør kanskje ta bort stammen men jeg hvet ikke når det passer best å gjøre det for ikke å ta livet av treet.

Så måtte jeg ta et par bilder av litt av hagen :))gleder meg til å kunne gå ut og begynne med litt hagearbeid 🙂


urter og grønnsaker ønsker jeg å ha borti her endten nedom furua eller bak rhododendroen,vi får se hva jeg og mannen blir enige om :))

12 kommentarer
    1. Ikke så vårlig her i Sirdal, men enda mer vårlig på Lista, så da er du godt plassert midt i mellom :))
      Herlig med en sykkeltur tenker jeg, det er det mange år siden jeg har kunnet nyte, men kanskje blir det bedre tider på flatlandet :))
      Bir spennende og følge med på planleggingen av grønnsaks- og urtebedet ditt :))

    2. Du bør sage av stammen nå, Beskjæring skjer alltid før sevja stiger. Ellers kan det blø ihjel. Ja det er deilig og vårlig der oppe. Hadde meg en gåtur idag på 2 timer opp på Løvstakken. Det er jo tirsdag idag og gådag. Du får henge noe menneskehår på det du er redd for. Hjorten er litt engstelig da, men jeg vet ikke om det varer

    3. Flinke deg, gjorde sikkert godt med en sykkeltur 🙂 Ser ut som om du bor like landlig som meg, vi også får hjorten ute på enga, har også hatt noen rev innimellom. Kos deg masse med planleggingen av grønnsak og urtebedet ditt 🙂

    4. det vart ein lang tur på deg da ja. Var ute å sykkla eg og, men det vart nok langt fra så lant. Men så har eg ikkje ahtt skikkelig sykkeltur på over eit år.Snart eit og eit halvt vil eg tru. Sykkla berre sakte i ca 30 min eg. Kjenner det litt, men regner med att det går seg til etter eit par dager.
      Tenker du gleder deg til å starte i hagen ja. Tror eg skal gå over potteplantene mine i morra og sjå om det er nokon som trenger stell. Flotte bilder min venn

    5. Greta: takk :)ja i dag ble det en skikkelig tur og det gjorde godt:)
      Har jo sådd noen frø som jeg håper vil gi litt frukter og da bør jeg ha en form for drivhus og et større urtebedd en det jeg har nå,i tillegg har jeg kjøpt frø til sukkererter og jeg vil ha grønnkål :))

    6. hobbyting: det har meldt litt kaldere vær her også nå men bedre vær så da går det greit :)Slo av varmen på hobbyrommet i går da eg synes spirene vokste vel fort med tynn stilk,skal inn og se på temperaturmåleren nå 🙂

    Legg igjen en kommentar

Siste innlegg