Drivhus?

God morgen.

Det var det drivhuset da som jeg ønsker meg :))har ikke fått gubben helt på troa ennå så enn så lenge bruker jeg fortsatt hobbyrommet mitt :))

I dei første timane i dag har jeg i tillegg tatt i bruk kjøkkenet for jeg var nødt til å starte omplanting i dag 🙂

Det var en stund jeg trodde alt gikk skjeis,men neida noe lever fortsatt :))

busktomater

Av 24 frø tok jeg vare på 7 planter :)resten var vel lange og tynne.Las att en skulle ha jord opp til det første bladverk og så knipe dem av,så får vi se da hvordan det går.

Persille

dei ser da ok ut :))nå har det dannet seg små blader av det som er persilleblader

Paprika,ja hjelpes meg alle lever:)

det var nå jeg skulle hatt det drivhuset da,disse vokser godt men jeg har ikke fått potet om så mange

hadde ikke mer jord i hus,må se borte i fjøsen om jorda der er tint,ellers lyt jeg forhøre meg om noen vil ha noen planter med meg :))

Siden minidrivhusene nå ble frigjort i dag ,vasket jeg dem og sådde mer :))jeg kom over noen frø til det jeg kaller judaspenge og sådde dem og jeg sådde noen frø av grønnkål,i tillegg har jeg gjort klar mold til å så blomkarse i morgen

frøa skulle ligge natten over i lunket vann først

Stokkrosene utvikler seg ok,en solsikke er i ferd med å vokse seg til og så fant jeg noen frø jeg tik i fjord :))

Vi var i HC Andersen sin hage i Danmark,der var et tre med belger på,jeg tok da med noen frø fra belgen og puttet dem i en potte sist uke:))nå spirer et av frøene så dette blir spennende:))

Min første pelargonia åpnet seg i dag også

utrolig vakker :)) ja lobeliane vokser også,så her er det virkelig vår inne i huset,ute er det blå himmel og solskinn,all snøen er borte og jeg skal på sykkeltur i dag :))

Ønsker dere en fin dag,så håper jeg att våren kommer til alle nå

12 kommentarer

Siste innlegg