det snur fort

Da jeg stod opp i dag var det tørt og opplett,jeg avtalte med noen damer att vi skulle ta en tur i bassenget,her har bygdafolket egne nøkler til bassenget og vi kan bade når vi vil :))tussa koster driften:)det var en gave til bygda for att dei fikk bygge ut kraftstasjon her.

Siden været var bra ville jeg sykle dei 2 km det er inn til bassenget.Det var deilig å sykle og enda bedre å kose seg i bassenget i 1 time ilag med 3 gode venner.

Da jeg skulle sykle hjem hadde det såvidt begynt å regne,pytt pytt jeg tråkket i vei gjennom tunellen,men du store for en forvandling på Leira var det nesten liten storm.

Det blåser og regner og er isendekaldt nå brrrrrrr,god det ikke er langt fra tunellen og hjem til meg.

No har jeg lagt noen nyinnkjøpte røtter på ranukler i vann

det stod på pakken att dei skulle ligge i vann noen timer før planting så i kveld vil jeg plante dem i en krukke:)

Jeh har også kjøpt en rot på villakeleie den ligger også i vann no

akkeleien skal jeg plante nede ved elven og der skal den få lov å formere seg fritt :))

Jeg har også noen frø som skal sås direkte ute men da må jeg vente et par uker til 🙂

dette er en søt og lav sort 20-30 cm høge noe som er greit med tanke på vinden.

Jeg har fått blod på tann og kjøpt ennå mer frø :))

purren skal jeg så direkte,rosmarin er jeg ikke sikker på ennå,begynner jo å bli fullt inne :))

ønsker dere en fortsatt fin dag

10 kommentarer
    1. Nei nå altså !!! du har jo helt tatt over her du :)) jaja godt det så slipper jeg presset ;0) hihi veldig glad for at du også har blitt hagefreak så slipper jeg å være ensom på den fronten 🙂 og i år vinner du så absolutt både i tid og mangfold, blir spennede og se hvordan det går utover sommeren 🙂
      også håper jeg ikke du blir forkjøla av sykelturen hemmat i dag ! rett fra bassenget og ut i kald vind og regn hørtes ikke særlig sunt ut !

    2. Du verden! Så moro at du koser deg med planting. Her er det full plantestopp frem til jeg kan begynne å plante ut. Er frø og planter over alt og jeg lar meg friste til alt mulige nye frøtyper 🙂
      Gleder meg til å følge plantene og hagen din fremover. Hage og planter er nesten meditasjon for meg <3
      Ha en flott ettermiddag og kveld!

    3. ca samme ver som her da. Skikkelig surt i dag. Var så kaldt da eg sykkla på trening. Hadde egentlig litt lite klede ned til sentrum, men ehim gjekk det bra, da er det litt mot.
      Nei det er jo ikkje alnge biten fra tunellen, og glad var vel du for det. Deilig å bade i det varme vannet da.
      som du planter å står i. Rene gartneriet etter kvart. Og så du som ikkje ahr drivhus. Kanskje du må plante så masse att han skjønner att du trenger eit drivhus. Ha ein fin ettermiddag

    4. Greta: he jeg prøver jo å plante så mye att han tar hintet hi hi:))men så spør han om det ikke er litt mye jobb å ha drivhus :)no er jo det meste jeg har blomster da så en del kommer ut i hagen om ikke mange ukene.
      det var deilig å bade ja så vi ble enige om en ny runde på onsdag :))

    5. Skal si du fpr masse blomster og grønnsaker iår. Jeg skulle gjerne hatt mer jeg også men drivhuset blir for lite. Mesteparten av det jeg har lyst til å ha klarer seg ikke utendørs her så må nok bare være fornøyd med det jeg har…

    6. 5-6 kvadrat tror jeg men tomater og agurker må forsette å stå inne det samme med paprika. Det eneste jeg kan flytte ut et sukkererter. Vi har nok lys men for kaldt for det meste. Alle blomstene skal ut innen 10. juni men noen skal ut rundt 17 mai. Kommer an på om det går an å plante ut i mai.

    7. hobbyting: jeg skjønner :))selv vurderer jeg et drivhus som er 4,7kvadrat tror jeg det var,om det blir et kjøp :))men jeg kan ha tomatene ute siden det er små busktomater som kan stå i krukker jeg prøver meg på

    Legg igjen en kommentar

Siste innlegg