No godt på menyen

Innimellom får jeg lyst på noe godt til middag:)særlig når været er som i dag og da er det godt att jeg har godt med hjortekjøtt i fryseboksen :))

Dagens middag falt derfor på en indrefilet av hjort

stekte den på panna med salt,pepper og litt viltkrydder rapsolje og litt godt smør :))tok så kjøttet over i en form.

Jeg hadde igjen litt tørket trektkantarell etter høsten,bløtla dem litt i vann før jeg klemte ut vannet og surret soppen i krafta på pannen og rørte i litt fløte,helte det over hjortefileten og sette det inn i ovnen på ca 180 grader 20 min 🙂

rotmos av potet og sellerirot ble laget,salt og pepper og en klatt godt smør

og en neve gressløk fra fjorårets avling som jeg har i fryseboksen

men vi må ha farger

og da ble det forvella brokkoli,blomkål og gulrøtter:)skulle tatt opp litt tyttebær fra frysa også men det vart ikke i dag

bon appetitt :))dette var godt.

Fortsatt ikke helt fornøgd så i dag ble det noe søtt atpå :))

lune blåbær med vaniljesaus på,plukket sist sommer på fjellet :))fulle av smak mmmmmmmm noe bedre?tror ikke det

 

25 kommentarer

Siste innlegg