en tur ute

God morgen.Ja da var det min dag å være flink til å komme meg ut tidlig :)siden det er stort sett opplett startet jeg med å gå rundt garden,møtte på ei granne så vi tok den runden sammen,veldig koselig 🙂

markane begynner såvidt å vise et skjær av grønnfarge

og titter mann litt langs kanten hvor jord har blitt flyttet på så dukker slike små tuer med skjønnheter opp

Vel nede igjen tar jeg frem sykkelen,følte behov for litt mer trim hi hi,turen gikk langs gamleveien

men turen skremte meg,tok ikke bilder ville bare fortest mulig gjennom,for du kor mange svære kampsteiner som hadde ramlet ned i veibana,det var jo derfor vi fikk tunell.Så turen tilbake gikk gjennom tunellen og det skal jeg fortsette med .

bilde tatt fra Bjørke hvor en ser Setre og Finnes på høgre side og småbåthavna på venstre.

da jeg kom hjem måtte jeg ha en runde i hagen,og se den første krokusen blomstrer :))og som dere ser venter jeg mange flere

under furua i hagen er det frodigt no 🙂

hva er dette?er det lov å håpe?jeg har flere ganger prøvd å grave opp og flytte noen store orange valmuer fra en hage og ned til meg uten å lykkes med det,og ikke har jeg fått tatt frø da frøstanden blir klippet bort før jeg får sikret meg,og så dukker dette opp i min hage:)ikke i blomsterbedd men litt i utkanten hvor slike med glede kan få lov til å formere seg fritt:)ja jeg er spent for det likner veldig og ikke har jeg sådd noe der.

Det er frodigt i kjøkkenvinduet også for persillen jeg sådde selv trives godt

no skal jeg lage en fiskegrateng av selvfisket lange som har fått ligge i salt natten over:))og etterpå kan det tenkes att jeg tar en sykkeltur til vi får se :)ønsker dere alle en fin dag

13 kommentarer

Siste innlegg