Varmt

Det har vært en deilig og varm dag,skyet ja men varmt :)jeg har jobbet ute hele dagen i bare singletten ,det kan jeg like,hadde sola skint hadde kortebuksa kommet på også.

denne tønna har stått nedom huset i mange år,nå har vi flyttet den bort til grønnsakshagen:))jeg har fyllt bunnen med isopor,så har jeg 4 trillebår med gammel kuskitkompost,1 trillebår med grus og en trillebår med kjøpt plantejord

og så fikk all persillen jeg har sådd fått et nytt hjem :))da får jeg bare håpe att hjorten ikke spiser det opp i natt

i hagen vår er det berg mange plasser,da vi flyttet inn hit var der rabarbra på nedsiden,men som dere ser så har jeg litt av hvert her no.Rabarbra,gressløk og luftløk.

Når en plante begynner å strante flytter jeg dem bort hit ,på mirakuløs vis kommer di seg her borte :))som den vesle kristornen som dere ser,og i dag flyttet jeg en gul hengetujha da håper jeg att den også kommer seg til igjen her

Rhododendroen dere ser her fikk jeg for mange år siden av ei dame her på Leira,hun lagde en stikling av egen plante.Vi bodda da i Volda,så når vi flyttet inn hit klipte vi den helt ned til jorda fikk den opp og plantet den her på Leira,og som dere ser er den stor og frisk og fin :)).

No tok ikke jeg bilde av alt hagearbeidet mitt i dag :)men jeg har iallefall plantet om flere vintergrønne småbusker,klippet ned et par vintergrønne som hadde blitt brune i vinter og jeg plantet ut blomkarsen:)

Vi tok ettermiddagkaffen ute ,det var deilig.

Da ønsker jeg alle en fin fredagskveld,nå skal jeg se finalen på idol 🙂

12 kommentarer

Siste innlegg