Livet er godt

Livet blir så mye enklere nå som det endelig er grønt og fint ute,og med alle dei flotte fargene som titter opp innimellom alt det grønne er det vanskelig å deppe.

Jeg syklet meg en tur og besøkte ei venninne i dag på førmiddagen,kamera ble med så jeg fikk knipset masse bilder 🙂

Nå står heggen i full blomst,det dufter virkelig av sommer

rød praktstjerne,den skal vel egentlig blomstre i juni,men med den varmen vi har hatt kom den fort nå i mai

skodda ligger uti fjorden

en hage hvor marka er farget lyslilla av vakre blomster

da jeg syklet hjem tok jeg en liten ekstra sykkeltur bortetter gamleveien på utsiden av tunellen

marka her er full av gjøksyre

nydelige engfiol

og blåbær,en stund kunne en lure på om det ble blåbær i år for lyngen var helt brun,men som dere ser så kommer den frisk og fin opp mellom alt det brune

bregner er fasinerende å se på når dei ruller seg ut

denne er så elegang og flott att jeg godt kunne tenkt meg en rot i hagen

Stakkars tjelden den får vist aldrig fred hi hi,paret gikk stille og rolig unna så jeg fikk bilde av det kjære dei har på denne tid

nemlig egga sine.Får bare håpe att dei får ruge fram kyllingane sine i år,dei er jo så fornuftige att dei legger egga der hvor besøkande og bobiler finner det for godt å stå og fiske.

Det kom litt regn da jeg syklet hjem,men bare nok til å bløyte toppen av jorda,vel heime fikk jeg besøk av 2 venninner:))hyggelig det så slik har min dag vært så langt :))

Ønsker dere alle en fin ettermiddag

16 kommentarer

Siste innlegg