for en jobb

Egentlig sto jeg opp kun med det i hode att jeg skulle pakke en liten koffert :))

Men så tenkte eg det var greit å fylle frysa med brød så eg sette deig til 8 brød,hører så en bil og kommer på att feieren skulle komme i dag ;sukk.

Stort hus,2 ovner,2 skorstein og feieluker inne i huset :(en i gangen på loftet og en på et soverom på loftet :(men det må gjørast annenhvert år.

det er bare å hive seg rundt,koste og vaske for her var det sot overalt,det er jo ikke så lett å feie inne i et hus uten å rote.Røret på vedovnen jeg har på kjøkkenet er vist ikke tett for det var sot også utover kjøkkenet,og med 2 skorstein blir det 2 luker i kjelleren å tømme for sot etterpå,pes gjett om jeg har vasket i dag da 4 etasjer.

Ikke nok med vasken jeg måtte jo huske på brøda også:)

Men no har jeg forhåpentligvis fått med meg all soten så jeg kan slappe av resten av ettermiddagen

10 kommentarer
    1. Ja jeg kjenner til dette selv Connie,slikt skjedde her et par ganger også. Kan tro jeg hadde mange stygge ord i munnen den gangen. Her må jeg legge våte håndkleder over ovnen og røret for og være sikkert på at noe ikke tyter ut av aske. Og stenge ventiler. Ja da hvet jeg du har hatt litt av en jobb med flere etasjer som måtte rengjøres etter feieren. Sot legger seg på skaper og trekker inn i hyller og det som er. Men kan tenke meg det lukter godt etter brødbaksten,så det overdøver nok sotlukten:-)

    2. Hobbystua: ja det ble en mye større jobb en jeg hadde forventet,ikke hver gang han roter like mye heller.
      Ovnen på kjøkkenet bruker vi ikke så sånn sett hadde det vært greit å fjerne den,mannen lyt iallefall prøve å tette den litt bedre

    3. Heldigvis har vi en veldig rentbrennende pipe og bare to etasjer, så det blir ikke så mye rot etter feieren. Dette så virkelig ut som mye arbeid. Du fortjener en god hvil etter en slik sjau!
      Håper du får en rolig og fin onsdagskveld.
      -klem-

    4. så det var derfor du måtte vaske hus ja. Husker da vi hadde hus. dekka for alle opninger så godt det lot seg gjøre når feieren skulle komme. Litt ble det no likevel. Men fikk tatt det grøvste. Skjønner att du fikk litt å gjere da ja. Godt att du ikkje tenkte på det før du var igang med brøda da. Da hadde det vel ikkje blitt brød. Elelr kanskje ikkje. Kanskje du ahdde hatt best av å ikkje ahtt brøda i tillegg. Men no er det gjort. Kvil deg no da til du skal reise. klem

    Legg igjen en kommentar

Siste innlegg