Basilikum

En liten oppfølger på basilikum.

Jeg kjøpte en basilikum på rema 1000 var det vel :))og jeg har kjøpt en urtebok.

I boka står det att en kan like godt kjøpe dei som er på kolonialen,men høst bare toppane og la bladene langs stilken være igjen.

No tok jeg bort et blad i ny og ne om den viste tegn til å bli litt dårlig også på stilken.Ved å ta tuppen til bruk i mat så vil det komme 2 nye tupper etterhvert,og ved å fortsette på denne måten vil det til slutt kunne bli en hel liten busk 🙂

min kjøpte jeg rundt påsketider og den vokser og trives veldig godt,jeg har brukt alle tuppane så det dere ser er nye som har kommet til

den har fått litt flytande gjødsel og litt vann ca 0,5 dl hver dag eller annenhver dag.

No skal jeg ut og reise så den skal opp en etasje til svigermor så hun får passe på den,ellers kan det være lurt å la den stå på lecakuler eller grønn oasis,fylle opp med vann og la den trekke til seg det den vil :))

Ønsker dere lykke til om dere forsøker disse.

PS den liker ikke kulde så la den helst være inne eller i et drivhus

10 kommentarer

Siste innlegg