Stille

Da har vesla blitt hentet av sin mor,lillebror ble med og hentet så det var høgt under tak noen timer i ettermiddag,men nå er det merkelig stille.

Jeg og lillemor startet dagen med å høste inn alle rabarbra,vi kokte rabarbragrøt med rosiner i (noe vesla ikke likte ) og resten skal bli syltetøy.Medan vi jobbet side om side

ved kjøkkenbenken fikk vi telefon,det var damebading i bassenget :))

Så jeg pakket ned det vi trengte og satt på med en nabo ,lillemor storkoste seg i bassenget ilag med oss damene :)og med ringer rundt armene var hun ganske selvhjulpen i det våte elemendtet.

Da vi kom hjem lagde jeg kjøttkaker i brun saus medan lillemor såg barnetv,vi spiste middag og koste oss før vi lagde en stor røre til vafler,mammaen skulle komme og da måtte vi ha noe godt til kaffen.

No hadde jeg lovet å gå tur så hun fikk lufte dukken sin,så når sola tittet frem gikk vi ut,lillemor i kortermet kjole men jeg hadde fleece jakke.Vi knuste blåskjell så lillemor fikk se hva kråkene likte å spise ,men no såg vi att regnet nermet seg så vi gikk hjemover,rakk det ikke og det fosset ned.

Jeg tok jakken min på lillemor og selv gikk jeg i singlett,hi hi det syntes vesla var morsomt i regnet,så før vi kom oss helt hjem kastet hun jakken ,hun ville dusje ute hun også :))

Godt det ikke var kaldt.

Da mammaen og lillebroren dukket opp ble det litt mer liv i leiren,nå har dei dratt og vi sitter igjen med en merkelig stillhet i heimen.

Ryggen er bedre i dag så får jeg håpe den ikke slår seg så vrang igjen som i går.

Da håper jeg dere har en fin kveld

8 kommentarer

Siste innlegg