Selvsnakk

Engla har utfordret oss til å skrive litt om oss selv ,så jeg tenkte jeg kunne prøve på det :))

Jeg kom til verden for 50 år siden i USA ,jeg bodde der til jeg ble 6 år.Da flyttet jeg og mine søsken til norge ilag med vår far,han giftet seg på ny og vi fikk norsk mamma :))

Da jeg ble 17 år traff jeg min kjære ektemann :))og vi giftet oss den sommeren jeg fylte 19.

Vi har fått 4 flotte barn,2 jenter og 2 gutter og har også rukket å bli besteforeldre til 3 små :))

Jeg var hjemme med barna da dei var små,i tillegg var jeg dagmamma så på det meste hadde jeg 7 barn daglig,det kan høres mye ut men det gikk veldig greit,siden barna hadde mange å leke med ble det lite slosting,i tillegg var jeg masse ute,vi pakket ryggsekk og gikk turer i skogen og spiste niste ute.

For 17 år siden tok vi over farsgarden til min mann og drev med melkekyr i 10 år,jada jeg var i fjøs morgen og kveld og melket :))

Da vi hadde fra oss dyrene ble jeg skadesanerer på iss,det ble veldig mange tunge løft og hardt arbeid,noe som ikke var så godt for kroppen min.En dag gikk det ikke lenger og etter 2 år med en mengde undersøkelser fikk jeg diagnose fibromyalgi og slitasjegikt,,nakken er ille og jeg ble 100%uføretrygdet.

Jeg har alikavel bestemt meg for å holde kroppen i gang og elsker å være på fjellet

jeg liker å lage maten vi spiser fra grunnen av og nyttigjør meg av det jeg kan få fra naturen:))

vi er selvforsynt med saft og sylte og bær naturell til kos

vi er nesten selvforsynt med kjøtt da vi har en del hjortekjøtt

og vi fanger det meste av fisken vi spiser selv,ellers høster jeg både brennesle og sopp i tillegg,hos meg bruker ikke gjestene å gå sultne herifra.

Hvet ikke hvor denne interessen kommer fra,likte overhode ikke bærplukking som barn,nå derimot er det avslappende og koselig.

Jeg har likt handarbeid siden jeg var jentunge og hekler,strikker,scrapper,ja gimpe kan jeg også

jeg kan veve gulvtepper,har ikke tall på hvor mange jeg har vevd og gitt bort,både til familie og basarer

i 16 år reiste vi på camping og teltet,mest i norge men også i sverige,da barna ble voksne begynte vi å spandere litt mer luksus på oss og har nå vært på 3 cruise,2 ganger i middelhavet og sist i arabia

jada jeg elsker dette luksuslivet :))men jeg er også en enkel sjel og trives like godt på fjellhytta vår som hverken har vann eller strøm

jeg drømmer om en frodig hage full av svære rhododendron og majestetiske trær,:))og det er jeg i ferd med å skape

jeg har et godt lag med eldre mennesker,er omgjengelig,har problemer med å si nei,og jeg liker retferdighet,er ikke tilhenger av forskjellsbehandling.

Etter att jeg ble ufør har jeg blitt glad i å fotografere og går nesten ingensteder uten kamera,

og jeg samler på stein:))

da har dere som ikke kjenner meg så gått fått et lite innblikk i mitt liv,og nå skal fruen finne senga:))natta

16 kommentarer

Siste innlegg