15 km

Jeg har vært på sykkeltur i dag også :))15 km ble det,men det vart en lang pause på midten siden eg besøkte ei venninne :))

Da jeg skulle legge meg i går var det et utroligt lys ute

ikke så rart når jeg såg sola skinne gjennom skyene.Jeg trodde da att det ville bli en strålande dag i dag,det ble jo det etterhvert ,men jeg våknet til yr.Det lettet fort så jeg tok frem sykkelen og syklet frem på dalen

Sola kom frem og jeg tok meg god tid til å nyte det vakre rundt meg

Venninna mi har høner og haner,det er frittgående og litt blanda raser,det er hos henne jeg kjøper egga mine.

ingen tvil om att det er høner på garden :))denne flotte blomsterhanen er det mannen på garden som har laget av gamle hestesko,og utover sommeren vil den bli et syn med nydelige lobelia som kropp

måtte ta litt bilder fra hønsegarden :))har dere sett en så staselig kar en skikkelig kjempe :))

Det gikk 3 haner her blandt hønene,her en flott brun variant,og der var en svart  som jeg ikke fikk med på bilde

dette er Jærhøns og hane,dei fikk gå fritt ute på tunet,det er en dvergrase så dei var ikke så store,men du verden så flotte særlig hanen som bruste med fjøra rundt halsen :))den var flott.

På veien hjem måtte jeg ta bilder av noen kjempesopp jeg har vært litt nyskjerrig på

det er en gjødselringsopp og vokser på gammel møkk,her vokser den på hestemøkk

Disse er i slekten flekkskivesopp og teller rundt 15 arter

Det var ca 3 forskjellige sorter der jeg tok bilder

No er IKKE dette matsopp selv om att dei ikke står under giftige sopper,så dei egner seg kun til fotografering :))og det er jo veldig greit

en deilig dag,litt kalde vind men ikke verre enn att det er mulig å sitte litt i le :))

No får eg ta oppvasken før jeg lager en lat middag i dag :))ferdig grillet kylling hi hi

ønsker dere alle en deilig dag

20 kommentarer

Siste innlegg