tror jeg har bomma litt

Ja når det gjelder grønnsashagen altså,i badekaret sådde jeg små uskyldige frø lite ante jeg da hvilke plass mine grønnsaker trengte,med andre ord bomma jeg litt

jeg tror dette er knutekål og dei tar over hele plassen snart

mine stakkars frilandsagurker kommer jo under dei svære bladene

og basilikumen jeg kjøpte til påske  og som fikk flytte ut i badekaret er jo blitt enorm

mangolden kommer heller ikke ut i lyset men vokser under knutekålen,skal tru om det er råd å flytte noen av dem ?

tomatplantene er fulle av knopper,vi trenger bare litt sol nå

det vokser på utsiden også

se mine provisoriske drivhus av plastsekker virker :))no blir det paprika istednfor att alle stilker detter av :))

så for alle uten drivhus så funker det med en sekk over hode :))no er mine fastknytte både opp og nede så vinden ikke blåser dem av 🙂


sar,en urte som smakker pepper det blir en stor fin tue

det blir kinesisk gressløk som har en smak av kvitløk

masse sukkererter

spennende å prøve bønner

luftløk,no danner det seg småløk i toppen,dei skal jeg sylte til høsten

denne svære stampen var i naustet vårt,jeg har planer om å flytte den inn i grønnsakshagen når jeg får flyttet paprikaplantene og det blir først når drivhuset kommer opp,men om det skjer i år begynner jeg å lure litt på no

selvsådde stemor lyser vakkert opp langs elva

og til høsten vil det lyse godt opp med ringblomster:))

no er det natta :))

8 kommentarer

Siste innlegg